CEP Sortides d'Alta Muntanya. Pic de Sayó. 06-07 de juliol de 2002

- Responsables

- Javier García-Berro

- Descripció

- Dissabte (350 m. de desnivell)

Sortirem de l'aparcament del Plan de l'Hospital de Benasque a les 18:00 h. on s'han de deixar el cotxes per agafar l'autobús que ens portarà fins al Pla de Besurta.

0:00 Pla de la Besurta. 1900 m.

Del final mateix de la pista surt el camí que mena fins al refugi de la Renclusa.

0:35 Refugi de la Renclusa. 2140 m.

Continuarem en direcció a la capella de la Mare de Deu de les Neus travessant el barranc. Un cop situats al marge esq. continuarem fins a una mena de dipòsit situat al costat del barranc que baixa del Estany de Paterna, el travessarem i continuarem pel vessant dret tot pujant fins arribar a l'estany.

1:00 Estany de Paderna. 2.250 m.

L'acampada es permesa en regim de bivac o amb tendes sempre que es deixin recollides pel matí.

- Diumenge (970 m. de desnivell)

0:00 Estany de Paderna. 2.250 m.

El camí travessa un bosquet i segueix el barranc fins arribar a un pla gran i desolat, el travessarem i pujarem per un prat inclinat just per sota de la cresta que baixa del Pic d'Alba fins arribar a l'olla formada pel tercer pic occidental de la Maladeta, la Dent d'Alba i el pic d'Alba. El Coll d'Alba es ben visible entre els dos primers cims.

2:30 Coll d'Alba. 3075 m.

Pel vessant de Cregüenya és molt planer i pel de Paderna és mes vertical. Flanquejarem en direcció SE fins arribar al Coll de Cordier.

2:50 Coll de Cordier. 3120 m.

Una vegada situats en aquest coll seguim l'ample i suau llom de la carena en direcció N.

3:00 Pic de Sayó. 3220 m.

Dels tres pics occidentals de la Maladeta, aquest es el que té mes bon panorama.

El descens l'efectuarem pel mateix itinerari

- Dificultat

- mitjana.

- Que cal portar

- Imprescindible piolet i crampons, sac de dormir, roba d'abric, crema protectora pel sol, beguda i menjar pels dos dies.

- Desplaçament

- Amb vehicles particulars.

- Hora i lloc de sortida des de Vilafranca

- Ens trobarem divendres al CEP per distribuir els vehicles i quedar per l'hora de sortida.