CEP Sortides d'Alta Muntanya. Pic Maladeta. 19-20.juliol.2003

19 i 20 de juliol de 2003
Alto Esera - Aragˇn.  Maladeta Oriental de 3.308 m

- Recorregut

- Desnivell: 1.325 metres.

- Sortirem de l'aparcament del Plan de l'Hospital de Benasque on s'han de deixar el cotxes per agafar l'autob˙s que ens portarÓ fins al Pla de Besurta. Els primers autobusos surten a les 5:00 i a les 5:30.

- 0:00 Pla de la Besurta. 1.900 m.

Del final mateix de la pista surt el camÝ que mena fins al refugi de la Renclusa.

- 0:35 Refugi de la Renclusa. 2.140 m.

Continuarem pel mateix itinerari que mena a l'Aneto, per˛   just quan gira cap al Est per anar-hi al Portillˇ Superior hem de continuar vorejant la aresta N de la Maladeta en direcciˇ SO fins trobar la gelera.

- 3:00 Gelera de la Maladeta. 2.900 m.

Normalment es troba l'itinerari clarament marcat per la traša dels dies anteriors, variant segons l'estat de la gelera fins arribar just a sota del Coll de la Rimaia.

- 4:30 Rimaia. 3.150 m.

En aquest punt caldrÓ creuar la rimaia per agafar un canal de neu a la esquerra del coll que ens porta fins la cresta i ja sense cap dificultat fins al cim.

- 5:00 Maladeta Oriental. 3.220 m.

El descens l'efectuarem pel mateix itinerari, el darrer autob˙s de baixada surt del Pla de Besurta a les 21:00.

- Comentaris

- Segons l'actual normativa del Parc Natural, no es pot acampar ni fer vivac fora de les Órees autoritzades ˇ be per sobre dels 2.000 metres per la qual cosa ens trobarem el Dissabte a la tarda al Pla de Senarta on es pot acampar o be fer vivac.

el Pic d'AscobÚs (en lloc del Pessons).

- Els horaris indicats son els que marca la guia del CEC, en qualsevol cas es mantindrÓ un ritme que ens permeti anar tots junts.

- Desplašament

- Amb vehicles particulars.

- MATERIAL

- Com en totes les sortides d'alta muntanya cal portar: Roba d'abric, ulleres de sol, crema protectora pel sol, beguda i menjar.

- Cal tenir en compte que aquest itinerari es un itinerari amb molt de glaciar per la qual cosa es IMPRESCINDIBLE PORTAR ELS GRAMPONS I EL PIOLET.