CEP. Sortida amb BTT per les comarques: el Ripollés

- Responsables

- Àngels Garreta i Pep Puig

- Recorregut

- Sortirem de Ripoll (682 m.)  per la Ruta del Ferro (que en al·lusió a l’ important tradició de la farga al Baix Ripollès, ressegueix el trajecte que feia el tren) direcció a St. Joan de les Abadesses ; aquí deixarem aquesta via per tal d’ enfilar-nos cap a Ogassa (975 m.) , important per la seva antiga explotació de les mines de carbó; continuarem ascendint per pista asfaltada en direcció a Camprodon passant per la collada de la Creu (1230 m. ) on es troba situat el Puig de la Caritat (1301 m.), del qual s’explica, que per les seves suposades forces magnètiques, en temps de guerra s’hi va estavellar un avió. Deixarem la pista asfaltada per endinsar-nos dins un bosc d’ espècies variades (roures, freixes, avets, fagedes, etc..) que disfrutarem passejant-lo de baixada (400 m. de descens) fins arribar a la casa d’Urgell, on ens desviarem per agafar el GR I que ens portarà altra cop a la ruta del ferro per tornar , en suau baixada, fins a Ripoll.

- Dificultat

- Itinerari de dificultat mitjana/baixa. El recorregut és de 38 quilòmetres amb sortida i arribada a Ripoll. El temps previst de l'itinerari (sense parades) és d'unes 3'5 hores. El desnivell aproximat és d'uns 600 m.

- Que cal portar

- El material habitual per les sortides amb bicicleta (eines, càmeres de recanvi, manxa, casc...), aigua, esmorzar, ganyips pel recorregut i dinar. Penseu en la roba d'abric

- Desplaçament

- amb vehicles particulars. Passeu el divendres anterior pel CEP per coordinar els vehicles disponibles

- Hora i lloc de sortida des de Vilafranca

- a les 2/4 de 8 del matí, des de davant del CEP.

veure "Normes de les sortides amb BTT"