CEP. Travessa amb BTT St.Feliu de Guíxols-Girona-St.Feliu de Guíxols

- Jordi Gallego, Xavier Tutusaus i Victoria Sivill

- Recorregut

- Etapa 1. 11 d'Octubre.

St. Feliu de Guíxols - Castell d'Aro - Llagostera - Caldes de Malavella - Riudellots de la Selva -   Fornells - Girona

ST.FELIU DE GUÍXOLS - GIRONA.

La primera etapa, entre St.Feliu i Girona, s’iniciarà seguint la "Via verda del tren Girona-St.Feliu" fins el Bosc d’en Tapioles. En aquest punt es deixarà aquesta via ciclista i es continuarà pel "Carril Verd" fins Llagostera, seguint la Vall de Riudaura.

A partir d’aquest punt el recorregut seguirà per pistes molt amples fins Caldes de Malavella. Des d’aquesta població termal es seguiran camins i pistes envoltats dels camps de conreus de les planes del gironès fins a Quart passant per Riudellots de la Selva i Fornells de la Selva.

Des de Quart es tornarà a seguir la Via Verda fins a Girona.

- Etapa 2. 12 d'Octubre.

Girona - Quart - LLambrilles - Cassà de la Selva - LLagostera - Solius - St. Feliu de Guíxols

GIRONA - ST.FELIU DE GUÍXOLS.

La segona etapa seguirà fonamentalment el recorregut de la "Via Verda del Carrilet de Girona a St.Feliu". Aquest traçat correspon al de l’antic carrilet que unia aquestes dues poblacions, que va ser construït el 1892 i va deixar de funcionar el 1969.

La principal funció d’aquest tren era connectar Girona amb el port de mercaderies de St.Feliu i també pel transport de les indústries sureres de Cassà de la Selva i Llagostera. La construcció d’aquesta via es va deure a la iniciativa privada de la burgesia industrial de l’època. Fou considerada una de les obres d’enginyeria ferroviària més innovadora dels temps.

Va ser necessari la construcció de 175 ponts i 131 passos a nivell. El tren que hi circulava ho feia a base de carbó i aconseguia una velocitat màxima de 35 km/h. A la construcció de la via s’hi van afegir estacions emblemàtiques, que van ser portals d’arribada i sortida de les diferents poblacions.

El recorregut es desviarà de la Via Verda a Quart per seguir la Ribera de l'Onyar durant uns pocs quilòmetres i també ho farà a l'alçada del bosc d'en Tapioles, per seguir un itinerari per la Vall de St. Amanç i el Massís de l'Ardenya, per arribar a St. Feliu per l'ermita de St. Elm.

- Dificultat

- Itinerari de dificultat baixa. El recorregut és de 50 quilòmetres aproximats cadascún dels dos dies amb sortida i arribada a St. Feliu de Guíxols. El desnivell aproximat és;

Etapa 1. pujada 240 m. baixada 100 m.

Etapa 2. pujada 120 m. baixada 220 m.

- Que cal portar

- Llençols. Esmorzar i dinar pel 1er dia i dinar pel 2n. El material habitual per les sortides amb bicicleta (eines, càmeres de recanvi, manxa, casc...), aigua i ganyips pel recorregut. Penseu en la roba d'abric.

- Desplaçament

- amb vehicles particulars. Passeu el divendres anterior pel CEP per coordinar els vehicles disponibles

- Hora i lloc de sortida des de Vilafranca

- a 2/4 de 7 del matí, des de davant del CEP.

- Preu de la sortida - Socis 20€  No Socis 25€

veure "Normes de les sortides amb BTT"