QUARTET GREGAL

QUARTET GREGAL

Beethoven, Borodin, Lecuona, Piazzolla, Thomas, MacManus, Morricone, Fusió Pop-Clàssica, bona música per a oients intel·ligents.....
Castellano

Moviments del concert

 
 
 


PRESENTACIÓ

 

El QUARTET GREGAL va nàixer a la primavera de l’any 1997 amb un objectiu molt clar: passar-s’ho bé fent música. Fem la música que ens agrada, la més pròxima a cadascú de nosaltres amb l’esperança de que arribe a ser, també, una experiència íntima per a qui ens escolte.

 

El QUARTET GREGAL ha actuat a Cullera, Alboraia, La Vall d´Uixó, Alzira, Ibi, Xàbia, Llíria, Vinaròs, Gandia i Meliana, ha estat admès a la classe del professor Ferenc Rados en els cursos d’especialització musical de la Universidad de Alcalá de Henares i treballa amb Michael Thomas -ex- violí del ‘Brodsky Quartet’ i actualment del "Greenwich Quartet"-. Participa en el SARC de la Diputació de València i a la XARXA de l'Institut Valencià de la Música. Hem grabat el quartet de Martín Zalba "Impresiones de un viaje a Viena" -obra premiada en el concurs de composició de la Universitat "Carlos III" de Madrid-.

EL QUE DIU LA CRÍTICA

DA CAPO


REPERTORI

 

La gènesi d'aquestes propostes de programes ha estat un curs de doctorat en música a la UPV on vaig descobrir l’Escola Valenciana de Manuel Palau i el grup dels cinc o dels joves-en el programa II ho teniu amb més detall-.

Manuel Palau, des del seu magisteri al Conservatori de Música de València, fou l’inspirador i animador de l'Escola Valenciana, on Vicent Asencio milità, encara que al seu quartet encara està cercant el seu camí. La inclusió de Falla és per la reverència que tota aquesta generació de compositors valencians li brindaren (les obres amb referències i dedicatòries al mestre són recurrents en tota la generació post-Falla), ell aconseguí amb el folklore andalús el que Palau intentà amb el valencià (el seu quartet n’és una magnífica mostra). Per altra banda al Brasil Heitor Villa-Lobos anava pels mateixos anys per camins semblants, i sembla que aconseguí reeixir-se’n. Les dates d'aquestos tres autors (Palau-1928-, Asencio-1932- i Villa-lobos-1931-) són significatives del que es coïa en els ambients musicals de la primera meitat del segle XX.

El programa Zemlinsky-Schoenberg-Webern està dedicat a la gènesi de la modernitat musical a la Viena del pas al segle XX, oferint unes obres marcades per les influències directes entre els autors degudes a la relació mestre-alumne.

Són possibles totes les combinacions que us semblen adequades però de tota manera en propose tres:

 

I-El Nacionalisme musical a Europa i Amèrica, una panoràmica de la primera meitat del segle XX. Villa-lobos,Asencio,Falla.

 

II-L'escola musical valenciana

Asencio,Palau, Falla.

 

III-La gènesi de la Modernitat musical, Tradició i renovació a la Viena de finals del segle XIX. Zemlinsky, Schoenberg, Webern.

PROPOSTA DE CATXÉ

 

1 CONCERT ---------------------------------------2000 EU+ IVA

2 , 3 CONCERTS---------------------------------1800 EU+IVA

4, 5 CONCERTS---------------------------------1600 EU+IVA

6 O MÉS CONCERTS----------------------------1400 EU+IVA.

 

 

 

 

PROGRAMA I

 

El Nacionalisme musical a Europa i Amèrica, una panoràmica de la primera meitat del s. XX.

HEITOR VILA-LOBOS

1889-1959

De vegades una sola obra adquireix valor emblemàtic : Stravinski és l'autor de La consagració de la primavera, Schoenherg el del Pierrot lunaire i Villa-Lobos ho és de la Bachiana hrasileira n 5 per a veu i vuit violoncels. El talent de Villa-Lobos s'ha bolcat en obres molt originals, tant per la seua plantilla com per derivar el seu valor d'un folklore sud-americà del que és el més il·lustre representant. En gran part autodidacta, el jove Villa-Lobos va rebre la primera base musical de son pare qui l'inicià en el violoncel, el seu instrument predilecte. Després Villa-Lobos va aprendre directament dels cantors populars l'art d'improvisar, que practicaria a la guitarra, i l'essència de la música folklòrica que recuperaria per a la seua pròpia música. Entre 1905 i 1912, Villa-Lobos va recórrer el Brasil escoltant músiques populars i llegint partitures dels compositors europeus: les seues primeres obres porten l'empremta d'aquesta síntesi, des de la ‘Suite popular brasilera" per a guitarra (1908-1912) i les "Dances característiques africanes" (1915) per a piano. Becat pel govern brasiler visqué l’ambient musical de París, aleshores capital musical del món on va compondre la major part dels seus Chóros. Tornat a Brasil, es consagraria, d'una banda, a l'educació musical i, per una altra, a expressar la seua fascinació per Bach i per l'element popular en les seues cèlebres "Bachianas brasileiras".

 

ELS QUARTETS DE CORDES

Els Quartets de Villa-Lobos, 17 en total, es mantenen fidels al marc general en quatre moviments directament heretat de Haydn: dos moviments allegro que emmarquen a un lent i un scherzo. De proporcions iguals a les del seu il·lustre model, les formes utilitzades respecten generalment els arquetips però amb gran llibertat en el tractament del detall i és evident que la seua extraordinària facilitat d’escriptura no aconsegueix a renovar el gènere (la qual cosa, d'altra banda, mai va pretendre).

El Quartet n. 5, compost en 1931, fa de frontissa en l'època en què Villa-Lobos, tornat a Brasil, comença a plasmar les característiques del nacionalisme musical del que seria el representant oficial, cosa que es tradueix en una importància creixent dels elements folklòrics: referències melòdiques a cançons infantils en el primer temps, o polirritmies recollides al nord-est de Brasil que fan que el quartet sone amb una alegria i frescor que defineixen la música d’un dels més grans compositors del segle XX.

 

Els temps del quartet n 5 son:

I-Poco Andantino

II-Vivo ed Enérgico

III-Andantino-Adagio

IV-Allegro

 

 

VICENT ASENCIO RUANO

 

Va nàixer a València en 1908 i estudià a l'Escola Municipal de Música de Barcelona amb Enrique Morea i Franck Marshall i seguint després els consells de Joaquín Turina i E. Halffter. Durant el període comprès entre els anys 1932 a 1936 va dedicar la seua activitat a la creació i organització del Conservatori de Música de Castelló, en el que va impartir classes de composició i dirigí l'orquestra i cor d'aquella entitat. Pensionat per la Diputació de València anà a estudiar a París. Posteriorment va ser professor del Conservatori Superior de Música de València, des de 1952 fins a 1978.

Va obtindre premis en diversos concursos i fou Acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Femando de Madrid.

Al seu catàleg figuren obres per a orquestra, música de cambra i diversos ballets. El titulat "Llanto a Manuel de Falla" fon estrenat al Festival Intemacional de Música i Dansa de Granada en 1953. En la seua producció és important l'obra per a guitarra que, editada a Itàlia i Bèlgica, ha sigut difosa i portada al disc per Andrés Segòvia i Narciso Yepes, entre altres artistes.

Membre de l'Escola valenciana, inspirada per Manuel Palau, formà part del Grup dels Cinc o Grup dels Joves format per Vicent Garcés i Queralt (autor entre altres obres dels ballets "Passionària" i "Marinada" amb textos del mateix Joan Fuster), Lluís Sánchez, Emili Valdés Perlasia i Ricard Olmos. Tots ells intentaren la creació una música que, des de l'arrelament a una terra, una llengua i un poble, s'enlairara fins a la universalitat, com Falla havia aconseguit, i com a tals es vàren constituir el 1934 amb un manifest publicat als periòdics valencians del moment.

L'esclat de la Guerra Civil i la derrota de la República tallà de soca-rel la iniciativa i provocà la dispersió del grup. Va morir a València el 3 d'abril de 1979.

El quartet de corda que presentem va ser compost l’any 1932 a Castelló, subtitulat "Homenatge als cinc", sembla evident per la factura musical i les dates que es refereix al grup dels cinc russos -Balakirev, Rimsky-Korsakov, Cui, Borodin i Mussorgsky,- que crearen l’escola musical nacionalista eslava.

 

 

 

 

Els seus temps són

I-Adagio. Allegro non molto

II-Andantino

III-Allegro vivace.

PROGRAMA II

 

 

L’ESCOLA VALENCIANA, UN INTENT DE NACIONALISME MUSICAL

 

Vicent Asencio Ruano

 

Va nàixer a València en 1908 i estudià a l'Escola Municipal de Música de Barcelona amb Enrique Morea i Franck Marshall i seguint després els consells de Joaquín Turina i E. Halffter. Durant el període comprès entre els anys 1932 a 1936 va dedicar la seua activitat a la creació i organització del Conservatori de Música de Castelló, en el que va impartir classes de composició i dirigí l'orquestra i cor d'aquella entitat. Pensionat per la Diputació de València anà a estudiar a París. Posteriorment va ser professor del Conservatori Superior de Música de València, des de 1952 fins a 1978.

Va obtindre premis en diversos concursos i fou Acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Femando de Madrid.

Al seu catàleg figuren obres per a orquestra, música de cambra i diversos ballets. El titulat "Llanto a Manuel de Falla" fon estrenat al Festival Intemacional de Música i Dansa de Granada en 1953. En la seua producció és important l'obra per a guitarra que, editada a Itàlia i Bèlgica, ha sigut difosa i portada al disc per Andrés Segòvia i Narciso Yepes, entre altres artistes.

Membre de l'Escola valenciana, inspirada per Manuel Palau, formà part del Grup dels Cinc o Grup dels Joves .

Va morir a València el 3 d'abril de 1979.

El quartet de corda que presentem va ser compost l’any 1932 a Castelló, subtitulat "Homenatge als cinc", es refereix al grup dels cinc russos -Balakirev, Rimsky-Korsakov, Cui, Borodin i Mussorgsky,- que crearen l’escola musical nacionalista eslava.

 

Els seus temps són

I-Adagio. Allegro non molto

II-Andantino

III-Allegro vivace.

 

 

Manuel Palau Boix "Quartet en estil popular"

 

Manuel Palau Boix va néixer a Alfara del Patriarca l'Horta Nord el 1893 i es va formar a València, París i Berlín . Professor de Composició del Conservatori de València, autor d'obres com "Gongoriana" amb la qual va aconseguir el premi Nacional de Música el 1927,"Marxa Burlesca",1936,"Poemes de llum", 1939, "Tríptic Catedralici", 1956, tres simfonies de 1944,1945 i 1950, "Paisatges valencians", "Cançons de la meua terra", l'òpera "Maror" amb text de Xavier Casp i el ballet "Sino", en total, més de 400 obres. Tingué repetides ofertes per al Conservatori de Madrid i Donostia però mai no vullgué anar-se'n de València.

Amb la seua tasca va obrir la música valenciana a les noves corrents europees anant des d'unes bases impressionistes fins a experimentar amb la politonalitat i la modalitat però sempre arrelat a la tradició popular valenciana que va investigar i recopilar. Fundador de l'Escola Valenciana els seus alumnes han estat gairebé tots els músics valencians importants i, en concret, inspirà i estimulà al Grup dels Cinc o Grup dels Joves format per Vicent Garcés i Queralt (autor d'entre altres obres dels ballets "Passionària" i "Marinada" amb textos del mateix Joan Fuster), Vicent Asencio (l'únic que no va ser alumne d'ell), Lluís Sánchez, Emili Valdés Perlasia i Ricard Olmos. Tots ells intentaren la creació d'una música que, des de l'arrelament a una terra, una llengua i un poble, s'enlairara fins a la universalitat i com a tals es vàren constituir el 1934 amb un manifest publicat als periòdics valencians del moment.

L'esclat de la Guerra Civil i la derrota de la República tallà de soca-rel la iniciativa i provocà la dispersió del grup.

El quartet que presentem de Palau "Quartet en estil popular" és el paradigma d'aquestes idees, així des del basament en l'art musical popular del país s'intenta extraure el mateix esperit del folklore dels valencians, més que simplement una armonització de melodies o temes populars concrets. El quartet presenta un rondó enganyòs a l’Scherzo que ens duu a l’estructura de l’Ú, del "Cant d’estil", amb una sèrie d’estrofes que s’intercalen seguint el model d’aquesta forma popular i al Allegro temes que remeten a les melodies modals d’aquest "Cant d’estil" valencià i que s’organitzen de manera complementària, com ho farien una parella de "cantaors" en una nit d’albaes més que com una veritable lluita harmònica que al final resol les tensions.

 

 

I-Allegro

II-Scherzo

III-Cançò

IV-Final

 

 

PROGRAMA III

 

 

LA GÉNESI DE LA MODERNITAT MUSICAL, TRADICIÓ I RENOVACIÓ A VIENA.

ZEMLINSKY-SCHOENBERG-WEBERN

A la Viena de finals del segle XIX i principis del XX es va produir el pas cap a la Modernitat musical, l’atonalisme, el serialisme i el dodecafonisme estan a punt d’obrir-se pas en un ambient artístic de renovació radical, l’expressionisme encetava el camí cap als ismes posteriors, un canvi de paradigma estètic està a punt de produir-se en tots els àmbits literaris, plàstics i musicals.

Presentem un programa dedicat a la gènesi de la segona escola de Viena, formada per Schoenberg com a mestre i mentor ( Alban Berg i Anton Webern foren els seus alumnes) i en concret a la formació d’aquesta escola amb dos quartets, un d’Alexander von Zemlinsky i l’altre d’Arnold Schoenberg. Schoenberg fon essencialment autodidacta però va rebre consells de Zemlinsky i ambdós fundaren la Vereinigung Schaffender Tonkünsle, societat de concerts dedicada a difondre la "nova música".

L’elecció del gènere del quartet de corda no és casual en cap compositor, i menys encara en aquestos compositors vienesos de finals del segle XX que tenien sobre les espatlles el pes dels quartets de Haydn-l’inventor del génere-, Mozart-que el consolida - i Beethoven –que el llança cap al futur, no debades els seus darrers quartets queden incompresos, cosa que el mateix Beethoven sabia -. Per altra banda Bramhs i els seus quartets de corda havien dut el Romanticisme al seu cim i Wagner i Mahler iniciat el camí del cromatisme que ensabonava el camí cap a la dissolució de la tonalitat.

Alexander Von Zemlinsky

Nascut a Viena el 1871 i mort a Nova York el 1942. La seua música de cambra beu de Brahms i Mahler, del primer pren un romanticisme depurat i del segon un llenguatge compositiu expressionista, i ho fa amb una síntesi admirable entre ambdues bandes.

Quartet no.1 en La Major, Op. 4 (1896)

I-Allegro con fuoco

II-Allegretto

III-Breit und kräftig

IV-Vivace.

Arnold Schoenberg

Nascut a Viena el 1874, mort a Los Ángeles el 1951. Com el seu cunyat i mestre Alexander von Zemlinsky hagué de fugir d’Alemanya per l’arribada dels nazis al poder. Les estrenes de la seua música anaren gairebé sempre acompanyades de l’escàndol i el rebuig de la societat vienesa cosa que ell va considerar més com una prova de la legitimitat del seu talent que com un rebuig a l’art modern, actitud, per altra banda, molt pròpia de la psicologia de l’Avantguarda artística de principis de segle com molt bé ha remarcat Renato Poggioli. El quartet que presentem és un obra de joventut, de la primera etapa en la que assimila el pasat, des de Bach, Mozart i Beethoven fins a Mahler i Strauss passant per Wagner i Brahms, cosa de la que era molt conscient i manifestà clarament en els seus escrits. Aquest quartet de 1897 és sols dos anys anterior a la famosíssima "Verklärte Nacht"-Nit Transfigurada- de 1899, i s’hi troben referències clares a Brahms i Dvórak-aquesta segona especialment al primer i quart moviments-. Per altra banda és evident que coneixia el quartet Op.1 de Zemlinsky, (encara era alumne seu), cosa que es veu reflectida en el caràcter brahmsià dels altres dos moviments centrals. L’estrucutura harmònica dels temps del quartet ja és característica d’un eixamplament de la tonalitat que el duria, més endavant, cap al dodecafonisme.

I-Allegro molto

II-Intermezzo, Andantino grazioso.

III-Andante con moto

IV-Allegro.

 

 

 

Anton von Webern

Langsamer Satz-Temps de quartet.

 

Webern, escriu aquesta peça per a quartet el 1905, com a treball final del seu primer any d’estudis amb Schoenberg, molt influenciat per Brahms a qui el mestre posava sovint com a exemple, Mahler i Wagner també estan presents a l’obra. Més tard, el 1919 es manifestarien públicament els músics de l‘Escola de Viena, liderats per Schönberg i el mateix Webern i Alban Berg . Amb el manifest de la "Societat Vienesa d’interpretació musical" l’atonalisme i, posteriorment, el dodecafonisme, es convertirien en banderes de l’escola que transformaria el llenguatge musical en Europa.

 

 

PROGRAMA A :

Dvòrak, Quartet "Americà" , Op.96

A. Borodin, Quartet nº2

PROGRAMA B :

Juan Crisóstomo Arriaga, Quartet nº 1

Joaquín Turina, "La Oración del Torero" y ERATO (Trovos y Saetas, nº6 de Las Musas de Andalucía per a quartet i soprano)

PROGRAMA C

Bedrich Smetana "de la meua vida".

Dmitri Shostakòvitx Quartet no. 8 " A la memòria de les víctimes del feixisme i la guerra"

PROGRAMA D

Proposem una selecció de "The Juliet letters", amb música original de Elvis Costello i el Brodski Quartet, cantada originalment pel mateix Elvis. Un professor de la Universitat de Verona va recollir i contestar les cartes de tot el món adreçades a Julieta Capuletto, aquest fet, desvetllat per la premsa, va inspirar la sèrie de cançons construïdes al voltant d’amors rebutjats, desenganys, alegries i llàgrimes de passió. La música recull la tradició clàssica i el rock’n roll en una síntesi emotiva i sorprenent.

PROGRAMA E

L. V. Beethoven : Opus 18.

Quartet en Do menor nº 4,Quartet en Si bemoll major nº 6.

PROGRAMA F

Concert didàctic o audició comentada :

Es tracta d’intentar fer el més intel·ligible possible l’estructura de les obres amb la seua dissecció en directe, és a dir, amb el quartet a la sala mostrant de manera específica els temes de les obres, el seu desenvolupament, la recapitulació i la resta d’elements que ajuden a gaudir del fet musical. S’hi inicia amb una introducció general al llenguatge que els compositors utilitzen : Classicisme, Romanticisme-Nacionalisme i Impressionisme en concret amb els programes oferts. Va dirigit a estudiants de Secundària, Conservatori i, en general, qualsevol tipus de públic. És possible efectuar combinacions entre les obres dels programes a gust del consumidor.

DA CAPO


ELS INTÈRPRETS

 

 

Els instruments són repicats per Francesc Aguilar i Cortina,violí, que ha estudiat al Conservatori Superior de Música de València amb Juan Llinares concloent posteriorment els estudis del grau superior al Conservatori Superior de Música de Múrcia amb Joaquín Palomares. Al mateix temps obtenia la llicenciatura en Filosofia per la Universitat de València. Amplià estudis posteriorment amb Néstor Eidler i Gerard Claret, ha estat membre de la Joven Orquesta Nacional de España -JONDE- i ha tocat amb les orquestres "Turiae Camerata","Collegium Instrumentale" i Simfònica de València, i més recentment ha col·laborat amb l´Orquestra de Cadaqués. Ha estat professor al Conservatori de la Vall d'Uixó i del Conservatori Superior de València. Actualment és professor al Conservatori Superior de Castelló i estudia amb Michael Thomas, 1er. violí del Brodsky Quartet.

 

Carlos Durà Durà, violí, que es va formar amb les indicacions de Agustín Sánchez a Benaguasil i posteriorment al Conservatori Superior de Música de València amb Juan Alós i Catalina Roig on acabà els estudis corresponents al grau mitjà, realitzant el grau superior al Conservatori Superior de Música de Múrcia amb Joaquín Palomares. Amplià estudis amb Agustín León Ara i Juan Llinares i és membre de les orquestres "Turiae Camerata","Collegium Instrumentale" i Simfònica de València. Actualment és professor al Conservatori d’Almansa.

Pablo García Torrelles, viola, va estudiar al Conservatori Superior de Música de València amb Luís Llácer on conclogué els estudis corresponents al grau superior, amplià estudis amb Rifka Golani i Emili Mateu, i actualment estudia a la Universitat de Yale, Connecticut, EE.UU. amb Jesse Levine. Ha estat membre fundador de la Jove Orquestra Valenciana -JORVAL-, i viola solista de l’orquestra del Conservatori Superior de Música de València És membre de l´orquestra "Turiae Camerata", "Collegium Instrumentale" i Simfònica de València i professor al Conservatori Superior de València.

Llibertat Aguilar Saurí ,cello, naix a Alboraia (València) i estudia en el Conservatori "Joaquín Rodrigo", de València, on aconsegueix una menció d’honor fi de grau elemental de violoncel,continua els seus estudis a L'Escola de Música de Barcelona amb Lluís Claret i el seu assistent, Sylvie Reverdy, rebent també consells d’Asier Polo, a Madrid. Ha assistit a diversos cursos de perfeccionament impartits per Lluís Claret, Asier Polo, Marçal Cervera, Sergi Boadella, Raphael Wallfish i Alvaro Campos.Ha estat membre de l’Orquestra de l'Horta Nord, 1er. cello de l’Orquestra Clàssica de València i 1er. cello de l’ Orquestra del Conservatori Superior de Música de València i del Grup Pontichelo, conjunt de 9 a 12 violoncels un dels pioners a Espanya.
El 2002, finalitza els seus estudis en el Conservatori Superior de Música de València, amb les més altes qualificacions , així com una menció d’honor fi de carrera de música de cambra. Membre dels trios "Joaquín Turina" i "Dumky", amb aquest ha actuat en directe per a Radio Clásica-RNE, en el "Día Europeu de la Música".

Ha estat professora al Conservatori de Sogorb i, actualmente, compagina l’activitat camerística amb el Quartet Gregal i la docència en el Taller de Música Jove i l’Escola de Música Divisi.

 

 

DA CAPO

CONTACTE

mailto:francescaguilar@wanadoo.es

 


QUARTET GREGAL

Beethoven, Borodin, Lecuona, Piazzolla, Thomas, MacManus, Morricone, Fusión pop-clásica, buena música para oyentes inteligentes.....
Movimientos del concierto

 


PRESENTACIÓN

El QUARTET GREGAL nació en la primavera del año 1997 con un objetivo: pasárselo bien haciendo música, por ello hacemos la música que nos gusta, la más próxima a cada uno de nosotros con la esperanza de que llegue a ser, también, una experiencia íntima para nuestros oyentes.

El QUARTET GREGAL ha actuado en La Vall d'Uixó, Meliana, Alzira, Ibi, Xàbia, Llíria, Vinaròs, Gandia y Cullera, actualmente trabaja con Michael Thomas -violín 1º del Brodsky Quartet- siendo seleccionado para recibir clases de Ferénc Rados en la Universidad de Alcalá de Henares y participando en los programas del SARC de la Diputació de València. Actualmente estamos preparando la grabación del cuarteto de Martín Zalba "Impresiones de un viaje a Viena" -obra premiada en el concurso de composición de la Universitat "Carlos III" de Madrid-.

DA CAPO


REPERTORIO

 

PROGRAMA A :

Dvòrak, Quartet "Americano" de , Op.96

A.Borodin, Quartet nº2

PROGRAMA B :

Juan Crisóstomo Arriaga, Quartet nº 1

Joaquín Turina, "La Oración del Torero" y ERATO (Trovos y Saetas, nº6 de Las Musas de Andalucía para cuarteto y soprano)

PROGRAMA C

Bedrich Smetana "de mi vida".

Dmitri Shostakòvitx Quartet no. 8 " A la memoria de las víctimas del fascismo y la guerra"

PROGRAMA D

Proponemos una selección de "The Juliet letters", con música original de Elvis Costello y el Brodski Quartet, cantada originalmente por el mismo Elvis. Un profesor de la Universidad de Verona atendió y contestó las cartas enviadas a Julieta Capuletto desde todo el mundo, este hecho, desvelado por la prensa, inspira una serie de canciones construidas alrededor de amores rechazados, desengaños, alegrias y lágrimas de pasión. La música recoge la tradición clásica y el rock’n roll en una síntesis emotiva y sorprendente.

PROGRAMA E

L. V. Beethoven : Opus 18.

Quartet en Do menor nº 4,Quartet en Si bemol major nº 6.

PROGRAMA F

Concierto didáctico, audición comentada :

De lo que se trata es de intentar hacer inteligible la estructura de las obras con su disección en directo, es decir, con el cuarteto mostrando de manera específica los temas de las obras elegidas, su desarrollo, la recapitulación y el resto de elementos que ayudan a disfrutar del hecho musical. Se inicia con una introducción general al lenguaje que los compositores utilizan : Clasicismo, Romanticismo-Nacionalismo y Impresionismo en concreto con los programas presentados. Va dirigido a estudiantes de Secundaria, Conservatorio y, en general,cualquier tipo de público. Estamos abiertos a efectuar las combinaciones necesarias entre las obras a gusto del consumidor.

DA CAPO


LOS INTÉRPRETES

 

 

Los instrumentos son tañidos por Francesc Aguilar i Cortina,violín, que estudió en el Conservatorio Superior de Música de València con Juan Llinares concluyendo posteriormente los estudios del grado medio y superior en el Conservatorio Superior de Música de Múrcia con Joaquín Palomares. Al mismo tiempo obtenia la licenciatura en Filosofía por la Universitat de València. Amplió estudios posteriormente con Néstor Eidler i Gerard Claret, ha sido miembro de la Joven Orquesta Nacional de España -JONDE- y ha colaborado con las orquestas "Turiae Camerata","Collegium Instrumentale" y Simfònica de València, y más recientemente ha colaborado con la Orquestra de Cadaqués. Ha sido profesor en el Conservatorio de La Vall d´Uixò y en el Conservatorio Superior de València y actualmente en el Conservatorio Superior de Castelló. Estudia con Michael Thomas, 1er. violín del Brodsky Quartet.

 

Carlos Durà Durà, violín, que se formó bajo las indicaciones de Agustín Sánchez en Benaguasil-València- y posteriormente en el Conservatorio Superior de Música de València con Juan Alós y Catalina Roig donde finalizó los estudios correspondientes al grado medio, realizando el grado superior en el Conservatorio Superior de Música de Múrcia con Joaquín Palomares. Amplió estudios con Agustín León Ara y Juan Llinares y es miembro de las orquestas "Turiae Camerata","Collegium Instrumentale" y Simfònica de València. Actualmente es profesor en el Conservatorio de Almansa.

 

Pablo García Torrelles, , viola, estudió en el Conservatorio Superior de Música de València con Luís Llácer donde concluyó los estudios correspondientes al grado superior, amplió estudios con Rifka Golani y Emili Mateu, y actualmente estudia en la Universidad de Yale, Connecticut, EE.UU. con Jesse Levine. Ha sido miembro fundador de la Jove Orquestra Valenciana -JORVAL-, y viola solista de la orquesta del Conservatorio Superior de Música de València . Es miembro de la orquesta "Turiae Camerata", "Collegium Instrumentale", Simfònica de València y profesor en el Conservatorio Superior "Joaquín Rodrigo" de València.

 

Llibertat Aguilar Saurí, , cello, nace en Alboraia (València) y estudia en el Conservatorio "Joaquín Rodrigo", de Valencia, donde obtiene la mención de honor fin de grado elemental de violonchelo y posteriormente en L'Escola de Música de Barcelona continua sus estudios con Lluís Claret y su asistente, Sylvie Reverdy y recibe lecciones de Asier Polo, en Madrid.
Ha asistido a diversos cursos de perfeccionamiento impartidos por
Lluís Claret, Asier Polo, Marçal Cervera, Sergi Boadella, Raphael Wallfish y Alvaro Campos.
Ha sido miembro de la Orquesta de l'Horta Nord, 1er. chelo de la
Orquesta Clásica de Valencia y 1er. chelo de la Orquesta del Conservatorio Superior de Música de Valencia y del Grupo Pontichelo.
Ha sido miembro de los tríos "Joaquín Turina" y "Dumky", con este último, ha actuado en directo para Radio Clásica-RNE, en el "Día Europeo de la Música".
Actualmente, compagina la actividad camerística como miembro del Quartet Gregal con la docencia en el Taller de Música Jove y en la Escuela de Música Divisi.

DA CAPO

CONTACTO

mailto:francescaguilar@wanadoo.es