Doc 1

 

 

 AÇÒ ÉS UN PETIT RESUM DE LES ACTUACIONS DUTES A TERME PER LA PLATAFORMA PRO-INSTITUT DE PEDREGUER, FORMADA BÀSICAMENT PER PARES I MARES DELS ALUMNES DELS COL·LEGIS DEL POBLE, ARRAN DE L'ANUNCI DE LA CONSTRUCCIÓ D'UN CENTRE DE SECUNDÀRIA AL MUNICIPI. ES VA CONSTITUIR PER TAL DE FER EL SEGUIMENT D'AQUESTA CONSTRUCCIÓ, JA QUE DES DE 1996, QUAN VA EIXIR EL CENTRE EN MAPA ESCOLAR, SEMBLAVA QUE CONSELLERIA NECESSITAVA UN RECORD PERMANENT.


 

DATA

ACTUACIÓ/REUNIÓ

DECISIONS/CONCLUSIONS

20/12/02

-Última licitació d’obres de centres docents

-NO APAREIX L’INSTITUT DE PEDREGUER

23/12/02

-Reunió de la Plataforma Pro-Institut

-L’Ajuntament informa que CIEGSA (empresa que ha d’adjudicar les obres) ha fet unes cates geotècniques que obliguen a retardar la licitació per problemes de fonaments (ja que la parcel·la havia estat un abocador).

-La Plataforma decideix convocar altra reunió per a després de Nadal per a elaborar un escrit a Conselleria i CIEGSA per exigir l’aparició del nostre Institut a la propera licitació

13/01/03

-Reunió de la Plataforma Pro-Institut

(Document 1)

-S’aprova el document que enviarem a Conselleria i CIEGSA, exigint la propera licitació (febrer-març), que es facen totes les actuacions pendients sobre la parcel·la abans i que, mentre es construeix el nostre centre, els alumnes de segon cicle d’ESO de Pedreguer no estudien en barracons ni massificats (es decideix que aquest document el signaran les AMPES de l’Alfàs, del Trinquet, de La Glorieta, a més de la Plataforma i el Consell Escolar Municipal en propera reunió).

-Es proposa que la comunitat educativa de Pedreguer faça concentracions tots els dissabtes a les 12,00 enfront de l’Ajuntament fins que es liciten les obres. Començarem el 18 de gener.

15/01/03 – 17/01/03

-Els mitjans de comunicació es fan ressò de la decisió presa el 13 de gener.

 

18/01/03

-Primera concentració davant de l’Ajuntament

Doc 2

18/01/03

-Comunicat de premsa de CIEGSA aparegut als mitjans

-Diu que no pot licitar “fins que l’Ajuntament no allibere el terreny que ha cedit de les servituds que actualment té”

20/01/03

-Comunicat de premsa de l’equip de govern de l’Ajuntament de Pedreguer

-“Lamenta” les declaracions anteriors de CIEGSA i manifesta que “en cap moment s’ha ocultat a la Conselleria d’Educació que els terrenys (...) hagueren estat un abocador (...) A més a més les escriptures públiques (...) indiquen que” la cessió “es fa lliure de qualsevol servitud” i que “aquest Ajuntament està dispost, com ho ha estat sempre, a fer tot allò que siga necessari per a iniciar les obres”

 


 

DATA

ACTUACIÓ/REUNIÓ

DECISIONS/CONCLUSIONS

20/01/03

-Reunió del Consell Escolar Municipal

(Doc. 1)

-Remissió a Conselleria i CIEGSA del document elaborat el 13 de gener

25/01/03

-Segona concentració davant de l’Ajuntament

-S’informa que a partir de la propera concentració s’intentarà que es faça algun tipus d’activitat lúdica. També es diu que es mantindrà informada a la comunitat educativa des dels col·legis

28/01/03

-Visita de tècnics de CIEGSA a la parcel·la

-L’empresa no licitarà fins que no estiga lliure de residus la parcel·la, cosa que, segons ells, portarà prou de temps i farà impossible la licitació en març

29/01/03

-Reunió de la Plataforma Pro-Institut

-Els representants de l’Ajuntament es comprometen a contestar en 15 dies sobre la possibilitat de netejar la parcel·la actual i omplir-la o buscar-ne una altra. En tot cas, diuen que tot plegat retardarà la licitació fins a maig

-La Plataforma decideix seguir amb les concentracions setmanals, a més d’instal·lar una paradeta al porrat de S. Blai

01/02/03

-Tercera concentració davant l’Ajuntament

Doc 3

-Xicoteta manifestació pel mercat i els porxens. Es comunica als reunits la instal·lació d’una paradeta al porrat.

02/02/03

-Paradeta al porrat

-Recollida de suggeriments, peticions, idees, etc. dels ciutadans per als polítics

04/02/03

-Reunió de la Plataforma

-Recompte de les cartes recollides: 118 (25 a l’alcadessa, 25 a l’Ajuntament, 48 al conseller, 3 a la regidora d’educació, 1 a Aznar, 15 per a tots els polítics, 1 al grup municipal del PP)

-Es decideix remetre-les als destinataris, publicar una selecció a la premsa (si pot ser setmanalment), fer un dossier amb les còpies.

-Es recorda que el proper 12 de febrer s’acompleix el termini donat per l’Ajuntament per contestar.

-Es proposa que a la propera concentració 4 alumnes llegeixen algunes de les cartes arreplegades

08/02/03

-Quarta concentració davant l’Ajuntament

Doc 5

-Quatre alumnes dels col·legis lligen alguns dels escrits arreplegats el dia de Sant Blai

 


 

DATA

ACTUACIÓ/REUNIÓ

DECISIONS/CONCLUSIONS

10/02/03

-Reunió de la Plataforma

Doc 5 i 6 i 4 (l’últim document no arriba a presentar-se per la decisió reflectida al costat)

-Es recorda que el termini que tenia l’Ajuntament per contestar finalitza el proper dimecres.

-Es decideix fer una pancarta i participar a la concentració per la pau el dia 18 de febrer a Dénia.

-Es distribueixen els escrits del dia de Sant Blai per destinataris i es decideix remetre’ls aquesta setmana.

-Es decideix que a la propera concentració seguirem amb la lectura dels escrits i que s’hi informarà de la contestació de l’Ajuntament

-Uns membres de la Plataforma apunten la possibilitat d’encetar el curs vinent l’institut en barracons per solucionar l’escolarització dels pedregueros. No es considera convenient i es decideix deixar-ho sobre la taula i plantejar-ho als pares una vegada licitat l’institut.

11/02/03

-Reunió de la Plataforma

-La Plataforma es reuneix convocada per representants de l’Ajuntament, els quals informen que la contestació se’ns donarà dijous en compte de dimecres (després de tants anys, un dia tampoc no ens sembla malament), per tal com s’han de fer encara unes gestions el dijous al matí. Se’ls recomana que porten per escrit les decisions que ens pensen traslladar.

-Després la plataforma decideix recordar, mitjançant escrit, als pares i mares la propera concentració i convidar-los a la manifestació per la pau del dia 18 de febrer.

13/02/03

-Reunió de la Plataforma-Ajuntament

-Se’ns informa de que finalment s’ha optat per l’adquisició d’una nova parcel·la; que és viable construir-hi l’Institut; i que en aproximadament dos mesos pot estar a punt per licitar (7 dies per traslladar el projecte d’una parcel·la a l’altra; 20 dies d’exposició pública; mes i mig per fer els tràmits escaients)

-La Plataforma recomana que s’exigesca a CIEGSA que facen les cates abans que res i que, si addueixen algun problema, n’encomane unes paral·leles l’Ajuntament

 


 

DATA

ACTUACIÓ/REUNIÓ

DECISIONS/CONCLUSIONS

15/02/03

-Cinquena concentració

Doc 7

-Poca assistència: pluja. Exalumnes lligen escrits del “porrat” i es posen dates a les previsions de l’Ajuntament: 24 de febrer (trasllat de projecte); 17 de març (fi d’exposició pública); 5 de maig (enllestit per a licitar)

18/02/03

-Assistència a la manifestació per la pau

-La Plataforma participa amb pancarta pròpia en una manifestació de vora 6000 persones

22/02/03

-Sisena concentració

-Es repeteix la lectura del comunicat del dia 15

24/02/03

-Reunió Plataforma

-L’Ajuntament informa de les gestions portades a terme. El primer pas (traslladar el projecte d’una parcel·la a l’altra) hauria d’haver estat avui: se’ns diu que va endarrerit i abans del 3 de març no estarà enllestit: això retarda les previsions una setmana (12 de maig?)

24/02/03

-Acord entre la Conselleria d’Educació i els Sindicats

-En un dels punts la Conselleria es compromet a licitar tots els Centres previstos al mapa escolar, amb dotació de sòl.

27/02/03

-CIEGSA comença les cates

 

27/02/03

-Comissions informatives d’Urbanisme

-S’informa als grups de l’Ajuntament sobre la permuta de terrenys

28/02/03

-Plenari extraordinari

-S’aprova per unanimitat la permuta de terrenys i s’envia la decisió per correu urgent per a la seua publicació en DOGV i exposició pública

01/03/03

-Setena concentració

Doc 8

-Es comunica l’endarreriment del projecte i les gestions dutes a terme per l’Ajuntament.

-Solta de coloms i traca en solidaritat amb el “no a la guerra”

03/03/03

-Reunió a Alacant amb Direcció Territorial d’Educació

Doc 9

-Se’ns ofereix la possibilitat d’encetar el curs vinent l’Institut de Pedreguer en pre-fabricades. Sentim que hem estat convocats de manera enganyosa: crèiem que l’oferta partia de Conselleria: en realitat, el senyor director esperava que li exposàrem nosaltres l’oferta (!)

-La Plataforma diu que abans d’acceptar cap oferta d’aquest tipus s’ha de comptar amb el vist-i-plau de la resta de la comunitat educativa

-El Director Territorial accepta una sèrie de compromisos (entre ells la segura licitació de l’Institut, com vam dir el 10 de febrer, i reunir-se amb els pares el proper 13 de març)

 


 

DATA

ACTUACIÓ/REUNIÓ

DECISIONS/CONCLUSIONS

04/03/03

-Reunió Plataforma

Doc 11

-Es trasllada a la Plataforma la informació de la reunió d’ahir.

-Es comenta la possibilitat de fer una reunió informativa anterior a la del Director Territorial amb els pares, però es deixa damunt la taula (una mare diu que potser siguen massa reunions)

-Es decideix fer un comunicat per a la premsa per tal com ha estat apareguent als mitjans que la proposta dels barracons ha partit de la comunitat educativa

05/03/03

-Publicació en DOGV de la permuta de terrenys

-Ara hi ha 20 dies hàbils d’exposició pública (fins el 29 de març)

06/03/03

-Publicació en premsa del comunicat de la Plataforma

-Apareix, no el comunicat, sinó una interpretació d’aquest: diu que la Plataforma es desmarca de la instal·lació dels barracons; en realitat, el que dèiem era que de la Plataforma no havia eixit la proposta d’instal·lar-los

06/03/03

-Reunió de la Plataforma

-S’explica l’error del que ha eixit en premsa

-S’explica per què es va decidir convocar els pares el dia 10 de març

08/03/03

-Vuitena concentració

Doc 10

-S’informa de la publicació en DOGV de la permuta de terrenys

-Es fa una lectura dels avantatges i desavantatges de començar el curs vinent en barracons i dels compromisos que hauria d’assolir la conselleria en cas que finalment s’instal·laren (licitació de l’institut en maig, parcel·la idònia i dotació digna)

10/03/03

-Reunió de la Plataforma amb els pares afectats pel tema dels barracons

-Un centenar de pares i mares es mostren, majoritàriament, a favor dels barracons, amb les següents condicions: 1)licitació abans de les obres de l’institut (maig); 2)garantir la continuitat dels estudis de Batxillerat d’ací dos cursos; 3)cessió de la parcel·la on han d’anar els barracons per dos anys; 4)control per part de l’Ajuntament de les obres de l’institut; 5)començament de tota l’etapa; 6)els compromisos adquirits pel director territorial a la reunió de 3 de març (dotació digna, etc.)

11/03/03

-Reunió extraordinària del Consell Escolar Municipal

-Es tracta el tema de les prefabricades i s’acorda valorar positivament llur instal·lació, amb les condicions esmentades abans

-El Claustre de professors de l’Alfàs també ho valora positivament

 

DATA

ACTUACIÓ/REUNIÓ

DECISIONS/CONCLUSIONS

13/03/03

-Reunió del Director territorial amb els pares afectats pels barracons

-La comunitat educativa accepta majoritàriament la instal·lació de barracons amb els compromisos per part de l’Administració següents (que accepta el director): 1)licitació de l’institut abans de la instal·lació; 2)etapa completa i continuïtat dels estudis de Batxillerat; 3)cessió de la parcel·la fins setembre de 2005; 4)comissió de seguiment de les obres de l’institut; 5)condicions dignes de personal i material per a les prefabricades.

-També està present un representant de CIEGSA qui assegura que la licitació es farà en maig i que les cates sobre la nova parcel·la han finalitzat i han donat resultat positiu

15/03/03

-Novena concentració

Doc 12

-Es llig un comunicat amb un resum de la reunió anterior i es comunica que seguiran les concentracions fins a la licitació.

17/03/03

-Reunió Plataforma

-Es decideix seguir amb les concentracions

20/03/03

-Enviament per escrit del director territorial a l’alcaldessa de Pedreguer

-Accepta  els compromisos adquirits en la reunió del 13 de març, però no parla de que la instal·lació dels barracons siga després de la licitació

22/03/03

-Decena concentració

-Lectura de l’escrit del director territorial

-Acte en contra de la guerra

24/03/03

-Reunió Plataforma

Doc 13

-Es decideix fer un comunicat a la premsa desmentint les declaracions de la portaveu del PP de Pedreguer, qui deia que un membre de la Plataforma “havia promés al director Territorial suspendre les concentracions”

-També es decideix remetre un escrit a l’alcaldessa sobre l’enviat el dia 20 pel director territorial, ja que no es feia menció a “licitar l’institut abans de la instal·lació dels barracons”

25/03/03

-Fax de la direcció general de centres al Chabàs

-Es comunica a l’IES Chabàs que el curs vinent els escolars de Pedreguer de 2n d’ESO estaran adscrits a l’IES de Pedreguer

29/03/03

-Onzena concentració

-S’anuncia la finalització de l’exposició pública de la permuta de terrenys

-Actuació d’un “monologuista”

31/03/03

-Plenari de l’Ajuntament

-Aprovació provisional de la permuta de terrenys. No es presenten al·legacions. Ara queda un mes i mig, més o menys, per licitar.

 


 

DATA

ACTUACIÓ/REUNIÓ

DECISIONS/CONCLUSIONS

31/03/03

-Licitació de CIEGSA

-Eixen, entre altres, l’Institut de Teulada i un col·legi de Xàbia. Serà el nostre el pròxim, al maig?

03/04/03

-Reunió Plataforma

-Es decideixen les actuacions per a la propera concentració. Es farà la de la plaça de l’Ajuntament i un acte a les Trobades de les Escoles en Valencià als Poblets

05/04/03

-Dotzena concentració

Doc 14

-S’informa als assistents dels tràmits duts a terme sobre la parcel·la. Es fa un acte en solidaritat amb les víctimes de la guerra d’Irak.

-Per la tarda, als Poblets, també es fa acte de presència

07/04/03

-Reunió Plataforma

Doc 15

-Es decideixen les actuacions per a les properes concentracions: per a la del dia 19 d’abril es decideix lliurar premis als escolars que participen en un concurs sobre l’Institut

10/04/03

-Visita de l’inspector de secundària

-Fa una visita, classificada de positiva, als terrenys on van els barracons i presenta a l’alcaldessa el qui serà el director de l’Institut (el nomenament del qual serà a partir de l’1 de juliol i decidit sense consultar a l’Ajuntament ni comunitat educativa)

12/04/03

-Tretzena concentració

-Lectura de textos literaris

-Informació de l’Ajuntament sobre les gestions dutes a terme

14/04/03

-Comissió d’urbanisme a Alacant

-Vist-i-plau definitiu al pla especial de reserva de sòl. Via lliure per a licitar

14/04/03

-Reunió Plataforma

Doc 16 i 17

-L’ajuntament informa sobre la reunió del matí

-S’organitza la concentració del dissabte (lliurament de premis, etc.)

-Es decideix protestar davant la direcció territorial pel procediment seguit per triar director de l’institut (arbitrari, poc objectiu i il·lògic), sense innformar, almenys, a la comunitat educativa

15/04/03

-Signatura d’actes de la permuta de terrenys

 

17/04/03

-Plenari extraordinari

-Es fixen els paràmetres urbanístics de la parcel·la. Pas de tràmit per a licitar

 


 


DATA

ACTUACIÓ/REUNIÓ

DECISIONS/CONCLUSIONS

17/04/03

-Primera pedra de l’Institut de Gata

-Si tot haguera anat bé i no ens hagueren tret en desembre l’assumpte de les cates, avui també hagueren posat la primera pedra del nostre institut. El vicepresident del govern valencià, senyor Ripoll, dóna com a segura la licitació de Pedreguer el mes que vé.

17/04/03

-Reunió Plataforma

-La Plataforma es constitueix en jurat del concurs i decideix els guanyadors: es presenten 55 treballs de creació artística i 5 de creació literària.

19/04/03

-Catorzena concentració

-Informació sobre la comissió d’urbanisme del dia 14 i últimes novetats de la setmana

-Lliurament dels premis del concurs sobre l’Institut

24/04/03

-Reunió Plataforma

-Es parla sobre què fer a la propera concentració. L’assistència a les reunions va minvant des de fa tres setmanes (potser senyal de que la licitació s’apropa?)

26/04/03

-Quinzena concentració

-S’exposen els treballs del concurs.

-Es fa un acte per recordar el 25 d’abril

-S’intenta transmetre un missatge d’optimisme: potser queden poques concentracions: CIEGSA ha encomanat a l’arquitecte de l’institut que ho tinga tot enllestit abans de l’1 de maig

29/04/03

-Reunió Plataforma

-La Regidora d’Educació informa sobre el plenari del dilluns vinent; també diu que li han trasmés que segurament la licitació serà el 20 de maig

-Es parla sobre què fer a la propera concentració.

03/05/03

-Setzena concentració

Doc 18

-S’informa sobre el plenari del dilluns vinent

-Es llig un monòleg sobre les ànsies inauguradores

05/05/03

-Plenari de l’Ajuntament

-S’aprova, entre altres coses, la cessió de la parcel·la a la Conselleria i la inclusió a l’inventari de l’Ajuntament de les parcel·les on ha d’anar l’institut

06/05/03

-Reunió Plataforma

-Es parla sobre què fer a la propera concentració.

10/05/03

-Dissetena concentració

Doc 19

-Es lligen poemes de Pere Quart i d’Ovidi Montllor referents a escoles antigues i promeses incomplides

13/05/03

-Reunió Plataforma

-Es parla sobre què fer a la propera concentració i les actuacions a realitzar d’ací dues setmanes, tot contemplant dues hipòtesis: si es licita o no es licita.

 

DATA

ACTUACIÓ/REUNIÓ

DECISIONS/CONCLUSIONS

17/05/03

-Divuitena concentració

Doc 20

-Es llig un comunicat a la comunitat educativa i a la premsa anunciant quina serà l’actuació de la Plataforma la setmana vinent: desconvocar les concentracions i fer una assemblea de pares si es licita o mantenir les concentracions i demanar responsabilitats si no es licita

20/05/03

-Reunió Plataforma

-Es parla sobre què fer en cas que no es licite aquesta setmana

22/05/03

-Reunió Plataforma

-Assabentats de la licitació de l’institut, la Plataforma decideix mantenir la concentració propera per explicar els passos a seguir a partir d’ara i desconvocar les següents

23/05/03

LICITACIÓ CIEGSA

APAREIX EL NOSTRE INSTITUT!!!!

24/05/03

-Dinovena concentració

Doc 21

-Es llig un comunicat agraint l’assistència i explicant els passos següents. Es desconvoquen les properes concentracions

 

         El primer pas ja el teníem.

         Ara calia estar atents als següents terminis:

-29/05/03: publicitació de la licitació

-18/07/03: termini presentació d’ofertes

-27/07/03: apertura d’ofertes

-27/08/03: acceptació de l’empres

-27/12/04: finalització d’obres (si duren 16 mesos)

-27/02/05: finalització d’obres (si en duren 18)

 

         Calia ara crear la comissió de seguiment de les obres.

         Convocaríem properament una assemblea de pares i mares per explicar aquest procés i què hauriem de fer a partir d’ara.

 

         GRÀCIES A TOTS PER EL VOSTRE SUPORT A LES CONCENTRACIONS. FINS AVIAT!... PERÒ AIXÒ ERA JA ALTRA HISTÒRIA...

 

Doc 1.

            Les Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de l’Escola Infantil “La Glorieta” i dels Col·legis Públics de Pedreguer l’Alfàs i el Trinquet, el Consell Municipal Escolar d’aquest municipi i la Plataforma Pro-Institut de Pedreguer

 

EXPOSEN

 

1)que en data 20/12/2002 isqué en premsa la darrera licitació per a la contractació de lots d’obres relatives a centres docents per part de l’entitat adjudicadora CIEGSA;

 

2)que a l’esmentada licitació no apareix el futur Institut de Secundària del municipi de Pedreguer;

 

3)que l’Ajuntament de Pedreguer ha assumit en diferents plens municipals tots els compromisos urbanístics sol·licitats per CIEGSA per tal d’urbanitzar la parcel·la on s’ubicarà l’institut de Pedreguer;

 

4)que, segons informacions arribades a l’Ajuntament d’aquest municipi, la no inclusió d’aquest Institut a l’esmentada licitació es deu a que la realització d’unes cates geofísiques dutes a terme sorprenentment la mateixa setmana d’aquesta licitació recomana una variació dels pressupostos per a canviar els fonaments de la futura edificació;

 

5)que l’alumnat de primer cicle d’ESO continua als col·legis de primària de Pedreguer degut a la inexistència de l’IES de Pedreguer, mantenint-se separada l’etapa formativa de l’ESO amb les conseqüències negatives pedagògicament parlant que se’n deriven;

 

6)que l’alumnat de segon cicle d’ESO dels dos col·legis públics de Pedreguer, el Trinquet (local) i l’Alfàs (comarcal i amb l’adscripció de l’alumnat de Benidoleig) es desplacen diàriament a l’IES Historiador Chabàs de Dénia, degut també a la inexistència de l’IES de Pedreguer;

 

7)que aquest Centre de Secundària al qual estan adscrits provisionalment els alumnes de Pedreguer (IES Historiador Chabàs de Dénia) es troba actualment saturat i que per al curs vinent, i segons les dades d’escolarització d’aquest any, no podrà absorbir l’alumnat que li correspon, per tal com necessitaria 12 aules prefabricades.

 

És per tot això que

 

SOL·LICITEN

1)que les obres relatives a l’Institut de Secundària de Pedreguer apareguen dins la propera licitació (febrer-març), per tal que les obres estiguen finalitzades al setembre o al desembre de 2004;

 

2)que qualsevol actuació que quede pendent realitzar sobre els terrenys on estarà ubicat l’esmentat Centre es facen durant aquest mes de gener o, a tot estirar, durant febrer (en tot cas que no es facen la mateixa setmana que es tinga previst licitar l’obra);

 

3)que les autoritats educatives solucionen provisionalment la manca de condicions dignes d’escolarització que ara per ara pateixen els alumnes de segon cicle de Secundària de Pedreguer, a fi d’evitar durant el curs o els cursos (2003/04, 2004/05) que hauran d’estar adscrits a un altre Centre el caòtic començament de Curs d’aquest any (en el qual només s’han hagut d’instal·lar 4 aules prefabricades al seu Centre de destí) i l’enorme massificació que s’hi produirà (l’any vinent només en ESO es preveuen 25 unitats, fet que no es dóna en cap perfil de Centre de Secundària per raons òbvies); eixa solució provisional passaria per emprar l’edifici que deixarà aquest Centre de destí (ja que el curs 2003/04 es traslladarà segurament a noves dependències) com a tercer institut de Dénia o com a extensió de l’IES Historiador Chabàs (amb l’adscripció i perfil educatiu previstos en mapa escolar -8 unitats d’ESO i 4 de Batxillerat);

 

4)que es trasllade als sotasignants contestació sobre els tres punts anteriors.

 

Pedreguer, 20 de gener de 2003

 

 

AMPA “LA GLORIETA”            AMPA L’ALFÀS                  AMPA EL TRINQUET

 

 

 

 

 

Signat:                                    Signat:                              Signat:

 

 

PLATAFORMA PRO-INSTITUT                    CONSELL ESCOLAR MUNICIPAL

 

 

 

 

 

 

Signat:                                                           Signat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ENTITAT ADJUDICATÒRIA CIEGSA

RETRO


Doc 2.

PER A QUAN L’INSTITUT?

El 20/12/2002 isqué en premsa la darrera licitació per a la contractació de lots d’obres relatives a centres docents per part de l’entitat adjudicadora CIEGSA. A l’esmentada licitació no apareix el futur Institut de Secundària del municipi de Pedreguer;

L’Ajuntament de Pedreguer ha assumit en diferents plens municipals tots els compromisos urbanístics sol·licitats per CIEGSA per tal d’urbanitzar la parcel·la on s’ubicarà l’institut de Pedreguer.

Segons informacions arribades a l’Ajuntament d’aquest municipi, la no inclusió d’aquest Institut a l’esmentada licitació es deu a que la realització d’unes cates geofísiques dutes a terme sorprenentment la mateixa setmana d’aquesta licitació recomana una variació dels pressupostos per a canviar els fonaments de la futura edificació.

 

La no existència del nostre Instititut significa que l’alumnat de primer cicle d’ESO continua als col·legis de primària de Pedreguer, mantenint-se separada l’etapa formativa de l’ESO amb les conseqüències negatives pedagògicament parlant que se’n deriven; i que l’alumnat de segon cicle d’ESO dels dos col·legis públics de Pedreguer, el Trinquet (local) i l’Alfàs (comarcal i amb l’adscripció de l’alumnat de Benidoleig) es desplacen diàriament a Dénia. El Centre de Secundària al qual estan adscrits provisionalment els alumnes de Pedreguer (IES Historiador Chabàs de Dénia) es troba actualment saturat i per al curs vinent, i segons les dades d’escolarització d’aquest any, no podrà absorbir l’alumnat que li correspon, per tal com necessitaria 12 aules prefabricades.

 

Per totes aquestes raons, les mares i pares dels escolars de Pedreguer, la Plataforma Pro-Institut i el Consell Escolar Municipal (si així ho aprova en la seua propera reunió)

 

DEMANEM

1)que les obres relatives a l’Institut de Secundària de Pedreguer apareguen dins la propera licitació (febrer-març), per tal que les obres estiguen finalitzades al setembre o al desembre de 2004;

 

2)que qualsevol actuació que quede pendent realitzar sobre els terrenys on estarà ubicat l’esmentat Centre es facen durant aquest mes de gener o, a tot estirar, durant febrer (en tot cas que no es facen la mateixa setmana que es tinga previst licitar l’obra);

 

3)que les autoritats educatives solucionen provisionalment la manca de condicions dignes d’escolarització que ara per ara pateixen els alumnes de segon cicle de Secundària de Pedreguer, a fi d’evitar durant el curs o els cursos (2003/04, 2004/05) que hauran d’estar adscrits a un altre Centre que reben les classes en barracons i l’enorme massificació que s’hi produirà (l’any vinent només en ESO es preveuen 25 unitats, fet que no es dóna en cap perfil de Centre de Secundària per raons òbvies); eixa solució passaria per completar el mapa escolar almenys en Dénia, amb la creació del tercer institut provisionalment a les dependències de l’antic Chabàs que es traslladarà a noves dependències.

 

PER TOT AIXÒ, LA COMUNITAT EDUCATIVA DE PEDREGUER MANTINDRÀ LES CONCENTRACIONS DE 5 MINUTS DELS DISSABTES A LES 12,00 h DAVANT DE L’AJUNTAMENT FINS QUE APAREGA L’ADJUDICACIÓ D’OBRES DEL NOSTRE INSTITUT

RETRO

 

 

INFORMACIÓ A LA COMUNITAT EDUCATIVA

SEGUIMENT I ACTUACIONS DUTES A TERME PER A LA REALITZACIÓ DE L’INSTITUT DE PEDREGUER

 

PLATAFORMA PRO-INSTITUT DE PEDREGUER


 

Doc 3.

LA PLATAFORMA INFORMA

 

 

 

            La Plataforma Pro-Institut de Pedreguer, reunida el dimecres, 29 de gener, a les 22,00 h, va ser informada pels representants de l’Ajuntament de que CIEGSA (la empresa que ha d’adjudicar les obres del nostre Institut), en visitar la parcel·la el dia anterior, 28 de gener, va descartar que el projecte es licite en la propera convocatòria de març, perquè un estudi geotècnic adverteix del risc d’emissions tòxiques i de la contaminació d’aigües al subsòl; per tant s’ha de buidar l’antic abocador, traslladar les deixalles a un lloc per determinar i reomplir-se la parcel·la.

 

            L’Ajuntament es va comprometre a tenir una solució en 15 dies, que passaria per:

            -utilitzar la parcel·la actual, amb tota la feina que comporta (buidat, transport, ompliment de la parcel·la), o

            -buscar-ne altra amb millors condicions.

            Va comentar que tant una solució com l’altra signifiquen una despesa important i que les dues solucions retardarien en la mateixa mesura el procés d’adjudicació (que calculaven, com a molt prompte, en maig).

 

            Com que el que demanava la Plataforma (contestació al escrit del Consell Escolar Municipal i de les AMPES i licitació de les obres) segueix igual (o pitjor), es va decidir mantenir les concentracions dels dissabtes, intentant fer-les més participatives per tal que no anem desanimant-nos, si, com sembla, la licitació es retarda fins a maig.

 

            A més a més, us comuniquem que el diumenge 2 de febrer, vespre de Sant Blai, la Plataforma instal·larà una “paradeta” al porrat, de caràcter informatiu i participatiu.

 

            D’altra banda, també vam decidir posar informació detallada del procés que estem seguint als taulers d’anuncis dels col·legis.

 

 

 

VINE EL PROPER DISSABTE A LA CONCENTRACIÓ. SEGUIREM INFORMANT.

RETRO


Doc 4

 

            Els sotasignants, representants de la Plataforma Pro-Institut de Pedreguer i de les Associacions de Mares i Pares d’Alumnes dels col·legis públics d’aquest municipi

 

SOL·LICITEN

1)que l’Ajuntament (unànimament i deixant de banda altres aspectes que no siguen l’interés del poble –com ja van fer, per cert, amb l’aprovació de la cessió de l’actual parcel·la, pensant que era el millor per al poble) adqueresca una parcel·la alternativa (possibilitat que havien ofertat en la reunió mantinguda amb la Plataforma el 29 de gener passat), si, com sembla, és possible, i pagant el que siga necessari, sempre que siga urbanitzable i tinga tots els requisits que es demanen (reparcelació, vials per entrar camions, sòl idoni –amb les cates fetes-, etc.), per tal que l’Institut estiguera acabat per al curs 2004/05 o per al següent;

 

2)que es facen les gestions necessàries per recuperar les despeses que aquest Ajuntament ha efectuat sobre l’antic abocador a instàncies d’altres institucions;

 

3)que, provisionalment i per mantenir als nostres estudiants al poble, respectant la continuitat de l’etapa d’ESO i evitant que estudien massificats a un altre municipi, i possiblement en barracons, es cree per al curs vinent (2003/04) l’Institut de Pedreguer i que s’instal·le en alguna parcel·la urbanitzada del poble, més menuda i mitjançant aules pre-fabricades (que, almenys, es trobaran a Pedreguer); aquest Institut hauria de tenir capacitat per a 12 unitats d’ESO (o 6 si es decideix posar el segon cicle només): 3 per cada nivell, a més d’aules específiques necessàries (laboratoris, de Tecnologia, de Música...) i de serveis (secretaria, biblioteca...). Aquest institut tindria una dotació de professorat adequada a la seua capacitat: 31 professors amb etapa completa o 21 amb segon cicle només. Com que aquesta mesura aniria paral·lela a la construcció de l’Institut esmentat al punt 1, els nostres estudiants podrien començar el Batxillerat amb unes condicions finalment dignes.

 

 

 

 RETRO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CORPORACIÓ MUNICIPAL DE L’AJUNTAMENT DE PEDREGUER


Doc 5

PROPOSTES I PETICIONS RECOLLIDES PER LA PLATAFORMA PRO-INSTITUT A LA PARADETA DEL PORRAT DE SANT BLAI. 02/02/2003

 

1.      Estic farta de que la pilota vaja passant d’una teulada a l’altra. El que siga responsable que ho demostre. No més demagògia. Volem l’Institut ja!!!

2.      A la Conselleria d’Educació, per la seua mala bava i manca de voluntat per fer les coses.

Als polítics de Pedreguer, per ingenus, incompetents i/o plens de desídia:

1995 > es cedeix una parcel·la i ningú no es preocupa (ni govern municipal ni oposició) d’esbrinar els passos a seguir... La Conselleria calla com a “puta”.

1999-2003 > l’Ajuntament fa tot el que diuen. Tots saben que això està ple de “merda” però el més important (dir que la parcel·la és inservible)ho diuen a última hora (!)

3.      Avui dia 2 de febrer només tinc un pensament amb dos desitjos:

-que la Pau siga una realitat mundial,

-que l’Institut A PEDREGUER tinga una solució ja.

Voldria que polítics de Pedreguer tingueren “collons” perquè raons les tenen totes, i que pressionaren junt amb la Plataforma i exigiren com nosaltres la construcció de l’Institut ja !!

4.      Deixeu-se de xorrades i feu les coses com s’han de fer. La casa pels fonaments i no per la teulada. Moltes promeses i poques realitats. Ja està bé.

5.      Nuestros políticos seguramente creen que es más rentable para España el apoyar una guerra que gastar nuestro dinero en crear Institutos, hospitales y Casas de la Cultura.

6.      El pueblo de Pedreguer está hasta los cojones de que los jóvenes tengan que salir siempre del pueblo pudiendo tener un Instituto.

7.      Jo, en J. A. F. i S. veí de Pedreguer poble del cor de la Marina, em dirigesc a vos molt honorable conseller d’ensenyament pregant-li ens construesca l’institut doncs este poble capdavanter en la construcció d’edificis destinats a l’ensenyament, i amb un gran nombre d’estudiants i intel·lectuals, en necessita com l’aigua cada dia. Déu done a vos llarga vida.

8.      SR. CONSELLER D’EDUCACIÓ: Som dos estudiants que han hagut de patir les conseqüències de la falta d’un institut a Pedreguer. Encara que nosaltres ja no podrem gaudir de l’institut de Pedreguer ens agradaria que les generacions futures del nostre poble no hagueren de desplaçar-se tots els dies per tal de rebre l’educació obligatòria. També volem reivindicar l’estat en què es troba l’institut de Dénia al que anem. Estem impartint les classes en aules pre-fabricades. Aquestes aules són molt inestables, tant per la temperatura com pel material i la foscor. A més d’açò hi ha moltes més coses que ens indignen sobre l’estat de l’educació pública actual. Una d’elles és la falta de pressupost que ens obliga a donar classe en situacions tercermundistes. No creiem que som exagerades perquè estem ben segures de que la vostra família no està acudint a un centre públic. CONCLUSIÓ: VOLEM UN INSTITUT A PEDREGUER DE QUALITAT!!


 

9.      Estimat SR. CONSELLER D’EDUCACIÓ: el motiu de la present és per a demanar-li la més prompta resolució per fer l’INSTITUT, per favor li pregue que tinga en compte aquestes lletres. Esperant que es trobe bé de salut, atentament...

10. Sr. Conseller. Terra Mítica i altres són OCI i turisme encarrilat. L’INSTITUT és el Progrés dels nostres fills. Per favor, òbriguen els ulls.

11. CONSELLERIA D’EDUCACIÓ: Jo no vull alçar-me a les 6 del matí per anar a Dénia tots els dies a l’Institut. Així que el feu a Pedreguer ¡¡Ja!! Però no amb barracons.

12. Sr. conseller, volem l’institut de Pedreguer ja! i una llei de qualitat de veritat!!

13. Per no alçar-me tan matí i si plou no anar pegant bacs per Dénia. Farà 10 anys que diuen que el tenen de fer. Al conseller. ¡VOLEM L’INSTITUT!

14. Senyor conseller: som unes joves universitàries, que ens van prometre que en acabar primària tindríem un institut a Pedreguer per a cursar secundària. El dia d’avui encara no està fet. VOLEM L’INSTITUT JA!!

15. Senyor conseller: vosté ens obliga a que els xiquets i xavalets d’aquesta època vagen a l’escola fins als 16 anys perquè és obligatòria, però no pensa que quan un/a xic/a aplega als 14 anys, o siga, segon o tercer d’ESO, deuen desplaçar-se com a mínim 9 o 10 km. En le meu cas, per exemple, alçant-se a deshores de la matinada per poder aplegar a l’hora, ploga o neve, o siga, no prometa tanta cosa i al final no complisca res, que ja s’han burlat prou de tots nosaltres.

16. Senyor conseller o qui siga: a vore si fan ja l’institut de Pedreguer i podem començar el curs que ve exercint el nostre dret a l’educació en el nostre poble.

17. Senyor conseller: menys cates gastronòmiques i les cates importants feu-les quan toca (no als 8 anys)

18. Sr. conseller d’educació: està conseguint el que vol, vosté i el seu partit, carregar-se l’escola pública.

19. Sr. Conseller: en este poble no ens hem de quedar sempre darrere d’altres en menys categoria. Volem l’institut ja.

20. Señor consejero de educación: déjense de darle vueltas al asunto ya, y pongan más empeño en los asuntos de enseñanza, ese es nuestro futuro.

21. Perquè no cal agarrar l’autobús, no alçar-me prompte i ho tenim més prop. I perquè fa 7 anys que havia d’estar fet i encara no está. Conseller d’educació. ¡¡¡VOLEM L’INSTITUT!!!

22. Per no anar a Dénia i per no tindre que alçar-me prompte i per no anar en autobús. I perquè fa 7 anys havia d’estar fet i no està. Conseller d’educació. ¡¡¡VOLEM L’INSTITUT!!!

23. Vicent: per favor volem un institut per favor vos ho suplique que ens faces un institut.

24. Al sr. conseller: sóc una mare de dos xiquets i trobe que en el temps que estem vostés ja sabien la situació del terreny, trobe que tot és una excusa, demane per favor que es pose al “puesto” d’una mare o pare i sabrà el que demane. Una mare.


 

25. Pedreguer 3 de febrer del 2003. Exc. Conselleria d’Educació. Amb poques paraules voldria expressar la meua petició entorn a la construcció de l’Institut de Pedreguer. Tenint en compte que l’educació és un dret de tots els ciutadans i que aquesta puga impartir-se en un lloc adequat com és un institut públic, voldria demanar-vos que la construcció d’aquest s’agilite i es faça el més aviat possible. Atentament...

26. PEDREGUER, 3-2-2003. INSTITUT JA! Per què? L’educació és la base d’un país en progrés, sense ella la incultura i la intolerància, els odis cada vegada van a més. Per tant sense un nivell cultural no es pot lluitar contra aquells que sols pensen en la guerra i en embutxacar-se els diners; menys especulació i més instituts.

27. Deseamos que nos hagan un instituto para nuestros hijos, y no tengan que ir 10 km. todos los días. En las próximas elecciones les votará su tía.

28. Ya es hora de que os mováis un poco y decidáis empezar el famoso instituto que hace más falta que el sueldo que vosotros cobráis.

29. Pedreguer, 2 de febrer 2003. L’INSTITUT JA! Per una qualitat de l’ensenyament públic volem el centre en Pedreguer. J.G. A l’atenció del conseller d’educació.

30. Al Conseller de Cultura i l’Alcadessa de Pedreguer: exigim un institut a Pedreguer ja. La cultura és el futur. Si no ens preocupem de la joventut no hi haurà adultes responsables. 6 signatures.

31. Vull anar a l’institut de Pedreguer perquè estic més propet i no cal alçar-se matí. Alcaldessa

32. Volem un institut amb saló d’actes i perquè ja fa anys que es té de fer i que no facen tanta merda d’obra a les Galgues.

33. Volem que facen l’institut perquè no volem anar a Dénia ni alçar-nos a les 6:00 del matí. Escolta alcaldessa fes el favor de fer-nos l’institut a Pedreguer. ¡Volem l’institut!

34. Ens agradaria que fereu millores pel poble, si tinguérem institut no tindríem que desplaçar-nos als altres pobles del voltant per a estudiar. Gasteu-vos més diners en coses necessàries, no en arreglar l’avinguda que ja estava bé abans, esteu fent una destrosa a Pedreguer. CONSTRUIU L’INSTITUT.

35. Prou de poca vergonya, fem l’institut d’una vegada.

36. Perquè som molts de joves que volem estudiar i ens tenim que desplaçar fora, que a banda ens posen en classes prefabricades, perquè falten aules. ENS FA FALTA UN INSTITUT!!!

37. Per no anar a Dénia, per no alçar-se tan prompte i perquè a Dénia tot està fet ... i a Pedreguer és millor. ¡Volem un institut!

38. M. C. Antes que mi hija vaya a estudiar a otro sitio, nos vamos a vivir, ¡pues a otro sitio!. M.C.

39. Vull un institut a Pedreguer per estudiar i alçar-nos el menys prompte i no anar a Dénia; espere que el facen més prompte l’institut. Adéu

40. Volem l’Institut el més prompte possible. No volem cap de “lio” més de que no hi ha diners, no hi ha prou lloc...

41. A políticos en general petición de un padre: aquí debería haber un instituto que este pueblo lo merece. Pero ya!


 

42. Estimats reis màgics (d’Orient?): si sabera que puc prescindir de fer-vos cap comanda, tingau per segur que no us faria treballar en aquesta època de l’any quan ja feu vacances, però, clar, la cosa està fotuda, i molt... Per tant, ja n’hi ha prou de bovades i mampreneu l’institut de Pedreguer ja !!! P.D. És que sóc d’Ondara i si ens encantem... 1 bes.

43. Estamos hasta los cojones de prometer cosas y no hacerlas. M.C.F.

44. M’agradaria que fereu l’institut de Pedreguer per a una millora del poble i també per als joves.

45. Sr. conseller. Volem l’Institut de Pedreguer i perquè molts estudiants el necessiten. ¡Volem l’institut! M.

46. A la senyora regidora de cultura. Li demanem que per favor es decideixen ja, ben prompte, a fer l’institut a Pedreguer. Que bona cosa de falta que ens fa.

47. Ja està bé. Ja n’hi ha prou. Institut quan? Que vivim en un món ple d’injustícia. Per favor.

48. Tenint el P.P. en casa no cal buscar enemics.

49. Poseu l’institut perquè d’ací 2 anys vull anar. Afanyeu-vos inútils. A l’Ajuntament.

50. Vull que facen un institut en Pedreguer, i així en aquest poble en tindrem un. Perquè no fa falta anar-nos-en a un altre poble. Ajuntament

51. Volem l’institut, no anar a alguna chabola. A l’Ajuntament

52. Vull que hi feu l’institut per tres coses: 1. Tots els pobles tenen un institut. 2. M’agradaria anar ací a l’institut. 3. Vull anar amb els meus amics. Feu-lo ja. N.

53. Perquè no feu l’institut? Tots els pobles en tenen menys Pedreguer. No volem anar a altres pobles per a aprendre, sinò que volem estar ací aprenent. PER FAVOR FEU L’INSTITUT!!!!! A.

54. Necesitamos el instituto lo antes posible, nuestros hijos lo necesitan ya. Es necesario, no se deben desplazar. Deben arreglar los terrenos. Institut ja. A.

55. L’evidència de la necessitat d’un institut, ens té que unir a la lluita per conseguir-lo.

56. Vull anar a l’institut de Pedreguer perquè estem més propet, ens alçarem més tard, no anirem corrent... Ajuntament.

57. Benvolgut Ajuntament de Pedreguer m’agradaria que prompte fereu l’institut de Pedreguer i que jo puguera anar. E.

58. Els ciutadans de Pedreguer volem el nostre Pro-Institut. Els jovens volem estudiar molt.

59. Volem un institut i una ensenyança de qualitat. Que s’acaben els barracons!! Instituts nous!! Volem educació, volem un futur!! M.

60. Senyor conseller: ja seria hora que Pedreguer comptara amb un institut i que els nostres estudiants no tingueren que desplaçar-se diàriament. Pedreguer és un poble i com a tal tindríem que tenir almenys un lloc on es poguera continuar l’educació secundària que per això és obligatòria. M.A.R.A.

61. Señor conseller. Menos dinero para Terra Mítica y más para Institutos

62. Senyor conseller, menys cates i més pressa. Feu-lo ja. Institut ARA

63. Senyora alcaldessa, volem que feu un institut perquè quan tenim d’anar haurem d’anar a Dénia. N.

 

64. Puix m’agradaria que feren un institut perquè la gent de Pedreguer no isquera fora del poble per estudiar. Visca l’institut!

65. Volem que facen l’institut perquè no volem alçar-nos matí per anar a Dénia. ¡No volem anar a Dénia! ¡Volem l’institut! Alcaldessa, fes el favor de fer-nos l’institut.

66. ¿Quan? –Nosaltres el volem ja! Tenim un fum de raons i totes molt necessàries. –Vos demane de tot cor que feu el nostre desig REALITAT. A.

67. Vull l’institut per a ser astut. Volem l’institut.

68. Sense l’institut a Pedreguer estem perduts. Per favor feu un institut per als xiquets.

69. Volguda alcaldessa de Pedreguer m’agradaria que fereu l’institut per tal de poder estudiar i aprendre. ¡¡Espere que el feu!! Adéu! Atentament, L.

70. L’enemic és comú i hem d’anar junts a lluitar. Espavila’t.

71. Ja! El volem ja! –És molt necessari i precís. –A part seria un gran pas per a Pedreguer. A.C.F.

72. Els jóvens de Pedreguer volíem demanar un institut per a poder estudiar i no tindre que anar fora. Ja que Pedreguer és un poble prou gran i és més necessari tindre un institut ací que fer tantes voreres i tantes coses que fan al poble. És un poc “engorrós” tindre d’alçar-se tots els dies a les 6 del matí per anar-nos a estudiar fora. Gràcies!

73. A veure quan fem l’institut de Pedreguer, que em tinc d’alçar a les 6:30 i no puc dormir. Ja estem fins els ous.

74. Solicitamos un instituto en la localidad de Pedreguer porque ya está bien que tengamos que desplazarnos hasta Dénia y Jávea, porque creemos que Pedreguer ya tendría que haber estado construido el Instituto.

75. Que facen un institut nou per la meua filla. AL CONSELLER O EL QUE QUIERA.

76. Conselleria de Educación y Ciencia. Necesitamos un instituto en Pedreguer YA!!

77. SEÑOR CONSELLER: Estamos dispuestos a hacer lo que haga falta para que lo del instituto vaya adelante, es una cosa para bien de este pueblo y de los demás, no es una tontería, es una necesidad. ¿Cuántas cosas hacéis que no hacen falta? ¡eh! ¿Cuántas? Ya está bien. NECESITAMOS EL INSTITUTO.

 

La resta (fins a 118) no les publiquem perquè ja són variacions sobre un mateix tema o estan repetides. Agraïm sincerament a tots aquells que es van aturar una estoneta a la paradeta del “porrat” i van voler fer-nos partíceps de les seues inquietuds i desitjos per al poble. Ens van palesar que la necessitat de l'’nstitut és evident i que entre tots potser ho aconseguim. Perquè, al cap i a la fi, no demanem cap regal, demanem allò que ens correspon i que ja fa temps que hauria d’estar construït. Sabent que podem comptar amb tots vosaltres, seguiu acudint a les concentracions dels dissabtes a les 12,00 davant l’Ajuntament, perquè volem la LICITACIÓ ja. Gràcies.

 

RETRO

Doc 6

 

 

 

La plataforma pro-Institut de Pedreguer, constituïda ja fa temps per mares i pares dels col·legis públics d’aquest municipi, vos transmet les peticions i suggeriments arreplegats el dia 2 de febrer de 2003, mitjançant una “paradeta” establerta al porrat de Sant Blai.

 

És perquè tinga notícia de primera mà de les inquietuds dels ciutadans d’aquest poble pel que consideren un retard inexplicable en la posada en marxa de la construcció de l’Institut de Pedreguer, contemplada al mapa escolar i postposada ja massa vegades.

 

Esperem que faça el que estiga en les seues mans per tal d’agilitar el procés de construcció d’aquest Centre que ja han vist com a irreal una quantitat important de generacions de jovens i que esperàvem veure licitat el dia 20 de desembre de 2002, però (com un autènctic gerro d’aigua freda) una cata geotècnica duta a terme inexplicablement (tothom es pregunta per què això no es va fer anys enrere) dos dies abans de l’esmentada licitació ens deixà a tot el poble ben glaçat.

 

Atentament,

 

 

LA PLATAFORMA PRO-INSTITUT

Pedreguer, 4 de febrer de 2003

RETRO

Doc 7

 

LA PLATAFORMA INFORMA

 

 

      Com recordareu, el dia 29 de gener l’Ajuntament s’havia compromés davant la Plataforma a cercar una solució al problema sorgit a la parcel·la on havia d’anar l’Institut (retirar les deixalles o buscar-ne una altra en millors condicions). La contestació se’ns havia de donar en 15 dies. Finalment aquesta ha tardat 16 dies (el dijous 13 de febrer, que tampoc no és tan greu: què és un dia davant dels més de 2615 que dura la qüestió?), i és la següent:

 

·        adquirir una nova parcel·la, cosa que sembla assolida;

·        aplicar-li un pla especial de revisió de sòl, que la faria automàticament vàlida per construir-hi l’Institut;

·        fer els tràmits necessaris perquè la licitació siga possible en maig:

1.      traslladar el projecte d’una parcel·la a l’altra: aproximadament una setmana (24 de febrer)

2.      posar-ho a exposició pública: 20 dies (17 de març)

3.      fer tota la paperassa i actuacions especials: aproximadament mes i mig (5 de maig)

 

Considerem que ara més que mai és necessària la col·laboració de tots per tal de fer realitat la construcció de l’Institut:

·        de la comunitat educativa, seguint fent palés el nostre interés a fi de pressionar les administracions implicades;

·        del nostre Ajuntament, deixant de banda altres qüestions alienes a l’interés general del poble i aplicant tots els esforços a la consecució d’allò que volem.

 

Abans que res s’ha d’exigir a CIEGSA que faça primer de tot les cates necessàries i qualsevol altra actuació sobre la nova parcel·la, la qual cosa no lleva que l’Ajuntament puga anar encomanant-ne altres paral·leles.

 

Per recordar-los que la licitació encara no és una realitat i perquè tampoc no ens han contestat al escrit remés pel Consell Escolar Municipal (el 20 de gener) al Director General de Centres (on ens interessàvem per les condicions d’escolarització dels estudiants dels nostres col·legis que seguiran anant a un Centre d’altre municipi, possiblement massificat i amb barracons), seguirem concentrant-nos davant l’Ajuntament tots els dissabtes a les 12,00 h. fins que la licitació de les obres siga una realitat.

 

 

 

 

 

 

 

VINE EL PROPER DISSABTE A LA CONCENTRACIÓ. SEGUIREM INFORMANT.

RETRO

Doc 8

 

LA PLATAFORMA INFORMA

 

            Tot i les gestions dutes a terme per l’Ajuntament, sembla que el termini per a tenir enllestit el primer tràmit necessari per a la licitació de l’Institut (traslladar el projecte d’una parcel·la a altra) ha estat superat: del 24 de febrer que estimàvem en l’últim comunicat haurem de passar al 3 de març. Això endarrereix el procés una setmana (12 de maig), per la qual cosa no hem de badar i s’ha d’exigir que els tràmits vagen endavant de manera àgil.

 

            Les gestions per part de l’Ajuntament han estat les següents:

1.      reunió amb tècnics de la Comissió Territorial d’Urbanisme d’Alacant, on s’informa de la necessitat de redactar un pla especial de reserva de sòl, per a ubicar l’Institut (13 de febrer);

2.      sol·licitud a CIEGSA d’un estudi geotècnic de terrenys en la nova parcel·la (17 de febrer);

3.      sol·licitud al Conseller de Cultura d’informació de la documentació necessària per formalitzar la nova cessió de terrenys (18 de febrer);

4.      contractació dels treballs per obtenir les dades topogràfiques dels terrenys (cosa necessària que s’ha d’aportar a la documentació) (20 de febrer);

5.      comissions informatives d’Urbanisme per a tractar el tema de la permuta de terrenys (27 de febrer);

6.      CIEGSA comença les cates geotècniques demanades el dia 17 (27 de febrer)

7.      plenari on s’aprova la permuta esmentada (28 de febrer).

8.      enviament amb caràcter urgent de la decisió del plenari a Alacant per a l’exposició pública durant 20 dies, per tal que el 23 de març finalitze aquesta i en mes i mig (sobre el 12 de maig) puga licitar-se (28 de febrer)

 

Hem de dir també que a hores d’ara el Conseller no ha contestat a la sol·licitud feta per l’Ajuntament (el 18 de febrer), així com tampoc se’ns ha contestat sobre l’escolarització dels estudiants dels col·legis de Pedreguer quan acaben 2n d’ESO per als anys que estiguen sense fruir del seu dret a un Institut previst al mapa escolar (petició que feia el Consell Escolar Municipal el dia 20 de gener).

 

Volem afegir, per acabar, que el dia 24 de febrer es signava un acord entre els Sindicats i la Conselleria on aquesta es compromet, entre altres coses, a licitar tots els Centres previstos en mapa escolar, amb dotació de sòl, però no posa QUAN?

 

FINS QUE NO ISCA L’INSTITUT A LICITACIÓ

VINE A LA CONCENTRACIÓ

 

 

 

 

VINE EL PROPER DISSABTE A LA CONCENTRACIÓ (A LES 12,00 DAVANT L’AJUNTAMENT). SEGUIREM INFORMANT.

RETRO

Doc 9

 

03/03/03

REUNIÓ AMB EL DIRECTOR TERRITORIAL D’EDUCACIÓ

Proposta de crear el curs vinent l’Institut de Pedreguer provisionalment en aules pre-fabricades

 

            Reunits, a petició de la Direcció Territorial per voluntat pròpia o a instàncies de l’Ajuntament de Pedreguer, en Alacant el 3 de març de 2003, a les 12,00 h, representants de tots els grups polítics de l’Ajuntament de Pedreguer, representants de la Plataforma Pro-Institut de Pedreguer i el Director Territorial d’Educació, s’informa de la possibilitat de posar a funcionar per al curs vinent l’Institut de Pedreguer en aules pre-fabricades  (en resposta a la petició feta el 20 de gener de 2003 per les mares i pares dels escolars de Pedreguer, la mateixa Plataforma i el Consell Escolar Municipal en el sentit de “que les autoritats educatives solucionen provisionalment la manca de condicions dignes d’escolarització que ara per ara pateixen els alumnes de segon cicle de Secundària de Pedreguer”), amb els següents compromisos:

 

1.       Compromís de que, a molt tardar, el curs 2005/06 estarà construït i llest per a ser utilitzat l’Institut de Pedreguer. Per a això:

-haurà d’estar licitat en maig de 2003;

-el termini de presentació d’ofertes haurà de ser juliol de 2003;

-l’obertura de pliques el mateix mes de juliol;

-acceptació final de l’empresa constructora durant el mes d’agost;

-finalització d’obres de construcció: desembre de 2004.

 

2.       Començaria tota l’etapa d’ESO amb 12 unitats (3 per nivell) i uns 250 alumnes.

La possibilitat de comptar amb menjador dependrà de l’horari que es decidisca seguir. En tot cas es podria fer servir el dels col·legis existents.

 

3.       Infraestructures:

-parcel·la: al costat de l’Alfàs, on s’ubica la fira, ja que compta amb llum i aigua

-1 aula per cada grup

-aules específiques: aula de tecnologia, de música, laboratori de ciències de la natura (física i química / biologia i geologia), aula d’educació plàstica (l’aula d’informàtica depén de la matrícula i de disponibilitat)

-aules i espais d’ús col·lectiu: pati (pot ser compartit amb l’Alfàs o propi), espais esportius (compartit amb l’Alfàs), biblioteca i aula de video (compartits amb l’Alfàs), aula de desdoblaments i reforços

-serveis generals: despatxos, lavabos, secretaria...

 

4.       Recursos materials: equipament de totes les aules anteriors.

 

5.       Recursos humans: equip directiu, personal no docent, professorat (entre 30 i 35 professors, 7 d’ells de primer cicle)

 

6.       Compromís a informar la comunitat educativa el dia 13 de març de 2003 amb la presència del Director Territorial, representants de CIEGSA i de l’Ajuntament, en la Casa de la Cultura a les 20,00 h.

 

(Es comenta per part d’un membre de la Plataforma que la creació de l’Institut de Pedreguer no pot servir d’excusa per a la congelació o no realització de les estructures educatives encara pendents a la comarca de la Marina Alta, però la Direcció Territorial no considera convenient incloure aquest punt, ja que diu que l’important ara és solucionar el problema de Pedreguer)

 

RETRO

Doc 10

AVANTATGES I DESVENTATGES DE COMENÇAR L’INSTITUT DE PEDREGUER EN PRE-FABRICADES

 

 

            Evidentment, l’únic que trau profit clar de la instal·lació d’aules pre-fabricades és l’empresa o les empreses encarregades de col·locar-les. Llevat aquest primer interés lucratiu i crematístic, cal reflexionar sobre la conveniència o no d’instal·lar els nostres estudiants provisionalment en aquestes construccions.

 

            El primer factor que pot tirar enrere és la precarietat que això significa i el temor que les instàncies educatives decidesquen fer de la provisionalitat una cosa perenne.

 

            En primer lloc, s’ha de pensar que la posada en funcionament provisional de l’Institut serà una mesura més de pressió de cara a l’administració educativa, ja que comporta la creació d’un Consell Escolar, d’un equip directiu i d’una Associació nova de Mares i Pares d’Alumnes que des del mateix moment en què es pose a funcionar l’Institut estaran exigint constantment la construcció de l’institut.

 

            En segon lloc, eixa precarietat provisional es veurà compensada amb les condicions d’escolarització dels nostres estudiants: actualment i si l’any vinent segueixen anant a Dénia estaran massificats (actualment al Centre on estudien hi ha més de 1000 alumnes matriculats; a Pedreguer en serien 250: està clar on serà millor l’atenció i seguiment de cadascun dels alumnes) i possiblement també en barracons o en aules partides (el Nou Chabàs té capacitat per a 24 grups i hi ha previstos 32 o 33).

 

            D’altra banda no és el mateix intentar ubicar uns quants barracons en un edifici ja creat que ubicar-los sobre una parcel·la destinada únicament a eixe ús.

 

            En tercer lloc, s’evita que els nostres estudiants es facen 100 kilòmetres setmanals i s’hagen d’aixecar massa aviat.

 

            En quart lloc (però no per això menys important), s’afavoreix que l’alumnat de primer cicle d’ESO puga mantenir la continuitat de l’etapa formativa de l’ESO amb les conseqüències positives, pedagògicament parlant, que se’n deriven.

 

            Evidentment, tot això hauria d’anar acompanyat de:

·         el compromís seriós de construcció de l’Institut en els terminis més raonables (licitació en maig i posada en funcionament en 2005/06)

·         una parcel·la idònia (al costat de l’Alfàs)

·         una dotació digna i necessària de recursos materials i humans, que seria la següent: capacitat per a 12 unitats d’ESO: 3 per cada nivell, a més d’aules específiques necessàries (laboratoris, de Tecnologia, de Música...) i de serveis (secretaria, biblioteca...). Aquest institut tindria una dotació de professorat adequada a la seua capacitat: entre 30 i 35 professors.

RETRO

Doc 11

 

 

 

 

            Durant tota aquesta setmana (de l’1 al 8 de març) ha aparegut en premsa la notícia de que és ja un fet que l’Institut de Pedreguer ha de començar l’any vinent en barracons, aules pre-fabricades, espais alternatius de docència o com punyetes vulguen dir-li’n. I no sols això, sinó que sembla entendre’s que és una petició de la comunitat educativa (!).

 

            El que realment passa és que s’està jugant amb les necessitats reals d’un poble per aconseguir altres fins i això està molt, molt lleig. Ací el primer interessat en que els alumnes de Pedreguer es queden al seu poble l’any que vé és l’administració educativa, com a primer pas per descol·lapsar Dénia; que la comunitat educativa accepte o no, ja es veurà després que es pronuncie i no abans (ja que hi ha previstes reunions informatives d’AMPAs i una altra entre administració i comunitat educativa durant la setmana vinent –10-14 de març).

 

            I no estic discutint la conveniència o no d’instal·lar aquestes aules pre-fabricades (possiblement, com a pare, m’agradaria que la meua filla es quedara al poble), sinó de les maniobres dutes a terme per la Conselleria: oferint caramels (potser enverinats) als més necessitats (uns barracons als qui no volen desplaçar-se i unes instal·lacions antigues a qui no vol barracons) estan aconseguint dividir la comunitat educativa de la comarca i hipotecar a curt termini el seu futur escolar, carregant-se el mapa escolar previst i, fins i tot, els perfils educatius dels centres

 

            Pense que no hem de baixar la guàrdia i exigir (facen el que facen per solucionar la massificació de l’any vinent) tots a una la licitació en maig i immediata construcció de l’IES de Pedreguer i la construcció del tercer IES i el cinqué col·legi de Dénia (a més de totes les altres infraestructures educatives que històricament i des del segle passat ens fan falta).

 

Dénia, 6 de març de 2003

Sergi Ferrús Peris

Pare d’alumna de col·legi públic de Pedreguer i membre de la Plataforma Pro-Institut de Pedreguer

 

C/Ample, 23. PEDREGUER

DNI: 25390888

TLF: 966456321

RETRO

Doc 12

 

 

  

 

 

LA PLATAFORMA INFORMA

 

 

 

            El propassat dijous, 13 de març, vam rebre la visita del senyor director territorial d’Educació, per informar els pares de la possibilitat d’encetar el curs vinent l’Institut de Pedreguer en aules prefabricades. Se’n va anar amb la satisfacció del deure acomplit, amb l’acceptació per part de la comunitat educativa (consell escolar municipal, majoria de pares afectats, claustres escolars i la mateixa Plataforma) de la instal·lació d’aquestes aules. I amb el compromís per part seua (comentà que ens ho enviaria el dilluns signat) d’acomplir una sèrie de condicions:

 

1.      Licitació de l’Institut abans de la col·locació de les prefabricades (tant ell com el representant de CIEGSA van assegurar que seria en maig)

2.      Garantia que els estudiants que acabaren l’any que ve 4t d’ESO podrien continuar el Batxillerat en Pedreguer.

3.      Aules per a tota l’etapa d’ESO, amb totes les condicions dignes, tant materials com humanes (aules específiques, biblioteca, serveis…)

4.      Cessió de la parcel·la del costat de l’Alfàs fins setembre de 2005.

5.      Creació d’una comissió de seguiment de les obres de l’Institut.

 

També van aprofitar l’avinentesa per comunicar-nos (mitjançant el representant de CIEGSA) que les cates de la nova parcel·la de les Galgues han donat un resultat positiu.

 

A pesar dels suggeriments que ens han fet arribar, la Plataforma continuarà amb les concentracions davant de l’Ajuntament tots els dissabtes a les 12,00 h. fins que la licitació siga una realitat, per tal com l’últim fi d’aquesta Plataforma és la construcció de l’Institut.

RETRO

Doc 13

 

 

 

             

 

La Plataforma Pro-Institut de Pedreguer, reunida el dilluns, 24 de març de 2003, a les 22,00 hores, i havent analitzat l’escrit remès pel Director Territorial d’Educació d’Alacant a l’alcaldessa de Pedreguer

 

EXPOSA

 

que a l’esmentat escrit no es fa referència explícita al primer compromís adquirit pel senyor Director a la reunió del 13 de març (“licitar l’institut abans de la col·locació de les aules prefabricades”, com consta a la fotocòpia adjunta); és per això que

 

SOL·LICITA

 

que l’ajuntament de Pedreguer pose especial interés en el seguiment d’aquests compromisos, per tal que aquestes aules no siguen instal·lades abans que l’institut siga licitat, com es va decidir a la reunió del 13 de març de 2003.

 

 

 

Pedreguer, 24 de març de 2003

 

 

 

 

Sergi Ferrús Peris

PLATAFORMA PRO-INSITITUT

 

 

 

 

 

 

 

 

TERESA BALLESTER ARTIGUES, ALCALDESSA DEL M.I. AJUNTAMENT DE PEDREGUER

RETRO

Doc 14

 

LA PLATAFORMA INFORMA

 

 

 

 

 

 

 

           

 

L’últim tràmit per licitar el nostre Institut es va produir el passat dissabte 29 de març: s’acabà el termini d’exposició pública en Diari Oficial de la Generalitat de la permuta de terrenys on s’ha de construir el Centre.

 

            El dilluns 31 de març es va celebrar plenari extraordinari de l’Ajuntament, per veure si s’havien presentat al·legacions, i, com que no se n’han presentat, es va aprovar l’esmentada permuta i es va enviar amb caràcter d’urgència a la Comissió d’Urbanisme d’Alacant. Si no passa res i s’acompleixen els terminis d’ací mes i mig, més o menys, estarem en condicions de veure licitat, per fi, l’Institut.

 

            Volem aprofitar l’avinentesa per felicitar als pobles de Teulada i de Xàbia, per tal com ja han vist licitats, el passat 31 de març, els seus respectius centres d’ensenyament. Eixa alegria que ben segur experimenten ara, volem sentir-la nosaltres el proper mes de maig.

 

            És per això que volem demanar-vos que seguiu acudint a aquestes concentracions, perquè les estem fent per tal que les obres del Centre es liciten, i deixar clar que els pares no hem demanat barracons (com segueixen sostenint des de les instàncies educatives), sinó que hem acceptat la seua instal·lació de manera provisional, amb la condició ineludible de que abans de la col·locació siga una realitat la licitació de les obres.

 

 

US RECORDEM QUE AQUESTA TARDA, ALS POBLETS, TAMBÉ FAREM ALGUNA ACTUACIÓ A LES TROBADES D’ESCOLES EN VALENCIÀ

RETRO

Doc 15

 

La Plataforma Pro-Institut us recorda que les concentracions dels dissabtes a les 12,00 h. segueixen fent-se fins que es licite el nostre Centre, presumiblement al maig.

La propera concentració, el 12 d’abril, serà com sempre, incloent-se la lectura d’algun text literari divertit.

La següent concentració, el 19 d’abril, la que fa catorze, farem lliurament de premis sorpresa a aquells alumnes que participen en un petit concurs de creació artística i literària, les bases de la qual passem a explicar-vos:

·        Els treballs faran referència a l’Institut de Pedreguer

·        El de creació artística serà un dibuix de tècnica lliure. El de creació literària pot ser un poema o una narració curta (un full)

·        Tots els participants tindran premi

·        Els millors treballs tindran un premi sorpresa i especial, i seran decidits per un jurat triat per a l’ocasió

·        Podeu lliurar els treballs als vostres col·legis fins el 16 d’abril o a la Casa de Cultura, dins d’un sobre, a l’atenció de la Plataforma, fins el 18 d’abril. No oblides posar el teu nom i el curs que fas.

Demana ajuda al teu professorat. Participa. El millor premi, sens dubte, serà la construcció de l’Institut.

 

 

 

 

La Plataforma Pro-Institut us recorda que les concentracions dels dissabtes a les 12,00 h. segueixen fent-se fins que es licite el nostre Centre, presumiblement al maig.

La propera concentració, el 12 d’abril, serà com sempre, incloent-se la lectura d’algun text literari divertit.

La següent concentració, el 19 d’abril, la que fa catorze, farem lliurament de premis sorpresa a aquells alumnes que participen en un petit concurs de creació artística i literària, les bases de la qual passem a explicar-vos:

·        Els treballs faran referència a l’Institut de Pedreguer

·        El de creació artística serà un dibuix de tècnica lliure. El de creació literària pot ser un poema o una narració curta (un full)

·        Tots els participants tindran premi

·        Els millors treballs tindran un premi sorpresa i especial, i seran decidits per un jurat triat per a l’ocasió

·        Podeu lliurar els treballs als vostres col·legis fins el 16 d’abril o a la Casa de Cultura, dins d’un sobre, a l’atenció de la Plataforma, fins el 18 d’abril. No oblides posar el teu nom i el curs que fas.

Demana ajuda al teu professorat. Participa. El millor premi, sens dubte, serà la construcció de l’Institut.

 

 RETRO


Doc 16

 

 

            Arran de la visita del senyor inspector de secundària, Antonio Esclapés, al municipi de Pedreguer, el dijous 10 d’abril de 2003, es dóna a conéixer a l’alcaldessa i a la regidora d’Educació d’aquest poble el nom del qui serà Director del nou IES de Pedreguer per als pròxims tres anys, un professor de Valencià de la comarca que actualment exerceix a Elx (amb nomenament a partir de l’1 de juliol de 2003).

 

            Els sotasignants (membres de la Plataforma Pro-Institut de Pedreguer i de la futura Associació de Mares i Pares de l’IES de Pedreguer), sense posar en dubte la vàlua d’aquest professional (ja que evidentment ha de ser vàlid, per tal com disposarà de l’acreditació per desenvolupar aquest càrrec), ni el procediment seguit per a la seua designació (ja que només cal l’esmentada acreditació i el nomenament del senyor Director Territorial), sí que considerem, però, arbitraris, il·lògics i poc objectius els criteris mitjançant els quals s’ha pres aquesta decisió, pels següents motius:

 

·         allò normal, o almenys lògic, és encomanar la posada en funcionament d’un nou centre a algun professional que atenga o haja atés normalment l’escolarització dels alumnes del municipi on s’ha de crear l’Institut (el cas més proper és el d’Ondara, on la inspecció educativa així ho va indicar);

·         és una realitat que, tant al Chabàs com al Maria Ibars (instituts que tradicionalment han escolaritzat els alumnes de Pedreguer), hi ha professionals que tenen l’acreditació per a exercir el càrrec de Director;

·         per tant, fora allò més lògic que s’haguera procurat, almenys, informar de la possibilitat d’accedir a la Direcció de l’IES de Pedreguer a tots els possibles candidats d’aquests centres (d’altra manera les mateixes autoritats educatives que han donat l’acreditació a aquestes persones estan donant a entendre que o no les considera vàlides per al càrrec o tenen un interés especial en que no hi accedesquen);

·         si, tot i això, des de la inspecció educativa es considera més adient una altra persona, hauria de presentar els criteris objectius que avalen eixa decisió (que en cap cas poden ser interessos personals –desig d’acostar-se al domicili familiar- ni polítics –idoneïtat de la persona per qualsevol afinitat-; motius molt respectables però que no considerem rellevants per a l’exercici del càrrec de Director): evidentment, la voluntat d’exercir el càrrec, però també els anys d’experiència en el desenvolupament de càrrecs directius, els anys de docència en els centres d’”acolliment” dels alumnes de Pedreguer, antiguitat en la possessió de l’acreditació, etc.

 

D’altra banda, tot i que sabem que no és vinculant ni necessari, considerem una falta de tacte i de respecte no haver consultat ni a l’Ajuntament de Pedreguer ni a la comunitat educativa (pares, col·legis de Pedreguer, equips directius dels instituts de Dénia) abans de prendre una decisió tan important per al futur funcionament de l’Institut del nostre poble.

 

            És per tot això que demanem que reconsidere aquesta decisió i es procure seguir el procés explicat en aquest escrit.

 

 

 

 

 

 

 

Pedreguer, 14 d’abril de 2003

 

 

 

 

JUAN ESPINAR ALBERCA, DIRECTOR TERRITORIAL D’EDUCACIÓ D’ALACANT

RETRO

Doc 17 SOBRE LA NOVA DIRECCIÓ DE L’IES DE PEDREGUER

            Arran de la visita del senyor inspector de secundària, Antonio Esclapés, al municipi de Pedreguer, el dijous 10 d’abril de 2003, es dóna a conéixer a l’alcaldessa i a la regidora d’Educació d’aquest poble el nom del qui serà Director del nou IES de Pedreguer per als pròxims tres anys, un professor de Valencià de la comarca que actualment exerceix a Elx (amb nomenament a partir de l’1 de juliol de 2003). Posteriorment ix en premsa (CANFALI MARINA ALTA del dissabte 12 d’abril de 2003) aquesta notícia donant per fet el nomenament del nou Director (encara no està nomenat, està proposat: el nomenament és a partir de l’1 de juliol).

 

            El sotasignant (membre de la Plataforma Pro-Institut de Pedreguer i professor de Llatí de l’IES Historiador Chabàs de Dénia), sense posar en dubte la vàlua d’aquest professional (ja que evidentment ha de ser vàlid, per tal com disposarà de l’acreditació per desenvolupar aquest càrrec), ni el procediment seguit per a la seua designació (ja que només cal l’esmentada acreditació i el nomenament del senyor Director Territorial), sí que considera, però, arbitraris, il·lògics i poc objectius els criteris mitjançant els quals s’ha pres aquesta decisió, pels següents motius:

 

·         allò normal, o almenys lògic, és encomanar la posada en funcionament d’un nou centre a algun professional que atenga o haja atés normalment l’escolarització dels alumnes del municipi on s’ha de crear l’Institut (el cas més proper és el d’Ondara, on la inspecció educativa així ho va indicar);

·         és una realitat que, tant al Chabàs com al Maria Ibars (instituts que tradicionalment han escolaritzat els alumnes de Pedreguer), hi ha professionals que tenen l’acreditació per a exercir el càrrec de Director;

·         per tant, fora allò més lògic que s’haguera procurat, almenys, informar de la possibilitat d’accedir a la Direcció de l’IES de Pedreguer a tots els possibles candidats d’aquests centres (d’altra manera les mateixes autoritats educatives que han donat l’acreditació a aquestes persones estan donant a entendre que o no les considera vàlides per al càrrec o tenen un interés especial en que no hi accedesquen);

·         si, tot i això, des de la inspecció educativa es considera més adient una altra persona, hauria de presentar els criteris objectius que avalen eixa decisió (que en cap cas poden ser interessos personals –desig d’acostar-se al domicili familiar- ni polítics –idoneïtat de la persona per qualsevol afinitat-; motius molt respectables però que no considerem rellevants per a l’exercici del càrrec de Director): evidentment, la voluntat d’exercir el càrrec, però també els anys d’experiència en el desenvolupament de càrrecs directius, els anys de docència en els centres d’”acolliment” dels alumnes de Pedreguer, antiguitat en la possessió de l’acreditació, etc.

 

D’altra banda, tot i que sap que no és vinculant ni necessari, considera una falta de tacte i de respecte no haver consultat ni a l’Ajuntament de Pedreguer ni a la comunitat educativa (pares, col·legis de Pedreguer, equips directius dels instituts de Dénia) abans de prendre una decisió tan important per al futur funcionament de l’Institut del nostre poble.

 

(Avís per a suspicaços: el que subscriu també està acreditat per a exercir el càrrec de Director, però no té cap interés especial en assumir aquest càrrec a l’IES de Pedreguer –entre altres coses, perquè ja n’ocupa un altre al seu Institut, i li agradaria acabar-lo dedicant-s’hi exclusivament-, però potser hi ha altres persones interessades igualment vàlides. I sobretot és lamentable que les màximes autoritats en matèria d’educació en facen gala de tan poca, actuant amb arbitrarietat –nomenant per decret a qui els sembla bé-, sense un mínim de respecte –sense consultar a la comunitat educativa que ha de patir per a bé o per a mal durant tres anys les decisions unilaterals-, i obviant la igualtat d’oportunitats –sense informar als qui podien optar al mateix càrrec. De tota manera, és una de les coses que potencia la nova Llei de Qualitat).

Dénia, 14 d’abril de 2003

 

 

RETRO


Doc 18

ÀNSIES INAUGURADORES

 

            Arran de l’allau d’inauguracions que s’estan produint al llarg i estret del nostre país (tramvies, metros, trams de carretera, cases de la cultura que ja funcionaven, instituts sense alumnes perquè no caben, etc.) hem estat pensant (sí, no mireu així, de tant en tant també ho fem, això) i hem decidit demanar a les autoritats competents el següent: que es celebren eleccions tots els anys (el primer any municipals, el segon comarcals, el tercer autonòmiques i el quart nacionals i europees).

 

            Pensem que això tindria conseqüències força beneficioses:

           

Primera: els terminis d’execució s’estreten notablement; allò que en quatre anys no ha hagut manera d’enllestir, en només quatre mesos s’aconsegueix.

 

            Segona: actualment disposaríem d’Institut, però d’institut amb saló d’actes, però també amb línia de metro i de tramvia per a accedir-hi des del poble i amb telefèric per anar des de les urbanitzacions, però no només això, sinó que tindria accés a piscina coberta i estaria envoltat per un parc de tres parells d’ous... Bé, tindríem això o set primeres pedres (que tampoc està malament): la primera pedra de l’institut, la del saló d’actes, la del metro, la del tramvia, la del telefèric, la de la piscina i la del parc, perquè, al cap i a la fi, més valen set primeres pedres que set pedres al ronyó, porque, mirusté, yo estoy a favor de las primeras piedras; en cambio, usté, ¿está a favor de las piedras en el riñón?

 

            Tercera, però no menys important: les preclares ments dels nostres dirigents polítics estarien ocupades en la preparació de les eleccions i en les múltiples inauguracions i d’aquesta manera no tindrien temps de parir eixes fantàstiques lleis que ens llancen: decretassos, presó per a qui gose manifestar-se en contra de guerres ilegals, o tot eixe seguit de destarifos que representa la llei mal anomenada de qualitat perpetrada per eixa insigne columna del castell que, suposem que per a celebrar el 25 d’abril particularment, ha decidit implantar per decret unes hores d’espanyol en detriment de les altres llengües oficials del país (possiblement voldrà que aquestes es donen dins d’eixa admirable assignatura nova sobre el fet religiós que tothom haurà de engolir-se per no voler rebre catolicisme: de fet, al final representarà tota una experiència religiosa fer ús d’un dret tan simple com és expressar-nos en la llengua dels nostres pares).

 

            Però no patim, perquè fent gala de la seua proverbial capacitat de diàleg, i com que les  comunitats amb llengua pròpia han protestat per aquest fet, la senyora ministra ha dit: vale, pues serán 4 horas de castellano y 6 de griego; hala, vayan poniéndose mirando pa Pamplona (gràcies, Una Altra Cosa).

 

            Bé, ara he de deixar-vos, he d’inaugurar urgentment un bocata d’anxoves que m’espera ansiós a casa. Gràcies per escoltar-me i que ho inaugureu bé.

 

3 de maig de 2003

RETRO

Doc 19          Per avui, i si ho permeteu, hem pensat fer lectura d’uns poemes molt adients al temps en què ens trobem: campanya electoral. Tres d’ells fan referència a una cosa que ens cansarem de sentir: promeses (com la del nostre institut); és un avís perquè sàpien que la societat no és babau i no es deixa enganyar (o sí?). L’últim fa un recordatori del que eren abans les escoles: no permetem que hi tornem.

            Els dos primers són de Pere Quart, pseudònim de Joan Oliver (Sabadell, 1899-Barcelona 1986) i els altres dos del nostrat Ovidi Montllor, del qual poca cosa podem dir que no sàpieu.

 

PERE QUART

LLETANIA                                                                TOT ESPERANT

 

Per als infants

                        mentides.                               Van dir que tornarien aviat.

Per als amors                                                Abans de caure la tercera nit.

                        mentides.                               N’han caigut més de cent i no han tornat.

Per als amics                                                Ens detesten.

                        mentides.                                                       Potser...

Per als clients                                                                                   Ten-ho per dit.

                        mentides.

                                                                       I si provessis d’eixamplar el forat?

Mentides plenes o primes,                            Martell i escarpra, blau o sangtraït.

fermes o tendres –juraments, besades-;     Ens prometien sol, no soledat!

vives –com fresca sang-;                              Hi ha llumins?

sàvies, agraïdes.                                                                   Només un i encara humit.

Guatlles i bòfies.

Mitges mentides.                                           Doncs au, votem!

                                                                                              I si empatem? Som dos!

I mentides històriques                                   Resaré un parenostre al meu difunt.

que avui pengem als mentiders besavis.     El teu és un difunt molt peresós.

Mentides literàries                                         Tens fil i agulla?

-a cada vers dues mentides.                                                Sí.

Mentides metafísiques                                                                      Fes-me un repunt

-l’ésser i el temps, redéu!                             a la boca i així ni veu ni tos.

Mentides tècniques, científiques:                  Però, jo què?

xifres que es tornen màquines                                             Tu has de callar per punt!

i màquines que menten

com llegendes folles.

 

I mentides de fe,

que són la triste gran misericòrdia

del cel per als sofrents

i els mísers de la terra;

altes mentides fabuloses

que un dia, no sé com,

diu que seran certeses,

(Gràcies, Senyor, per endavant,

a compte sense garanties,

per si així fos.

Amèn, amén, Senyor!

Oïu el clam, Senyor?

 

Perquè la mort, quan ens remata, menti!)


OVIDI MONTLLOR

 

ELS DIMONIS                                                          L’ESCOLA DE “RIBERA”

 

A l’escola vaig aprendre                    La suma era                           El càstig era

a mai no fer pactes                            dos més dos.                         sever

amb ningún dimoni.                           El resultat era:                        El càstig era:

Són una raça dolenta                        quatre.                                    Por.

que prometen molt

i mai no solten res.                            La pregunta era                      La missa era

Són lladres!                                       Qui és.                                               molt sèria.

Saben que tenen poder                     La resposta era:                     Els assistents

i amb ell el fer i desfer                       Déu.                                       no ho sabíem.

els hi resulta molt fàcil.

Volen convéncer el mòn                    La consigna era:                    Els corredors eren

que el seu regne és millor                 Pàtria.                                     llargs.

i així poder tenir                                  La resposta era:                     Els que corrien

més forces.                                       Alçar el braç.                          fugien.

El dimoni és molt ric.

I us tractarà d’amic.                           La classe era                         El rellotge era

Això és un vici antic.                          a les nou.                               bonic.

Per a ells treure profit.                       El mestre era                         Les hores eren

S’apareixen en mil formes                 a les deu.                               llargues.

gasten mil paraules

per veure si et guanyen.                    El “water” era                         L’ensenyança era

Ens prometen millor vida,                  al fons.                                   com era.

plaer sense mida,                              La merda era                         Els ensenyats

llibertat pansida.                                 a l’entrada.                              el què som.

Punyetes.

Diuen que volen salvar-nos,              Els amics érem                     Els mestres.

per així apartar-nos                            tots.                                        El Crist.

del recte camí.                                   Els enemics érem                 El capellà.

I aquells que els hi fan cas                tots.                                        El pupitre.

per quatre sous de res                                                                     Els companys.

s’embruten bé les mans.                   Els diplomes eren                  El llibre.

Indignes.                                            grocs.                                     La pissarra.

El dimoni...                                         Els diplomats eren                 La merda.

                                                           verds.                                     La infància..

                                                                                                          La tendresa.

                                                           El Crist era                             La fe.

                                                           de fusta                                  La por.

                                                           Els cristians                           L’estima.

                                                           de cartó.

                                                                                                          Tot perdut

                                                           Els pupitres eren                    per sempre.

                                                           bruts.             

                                                           Els seients érem                    El resultat eran un:

                                                           pobres.                                   La jugada

                                                                                                          perfecta.

                                                           La regla era

                                                           per la mà.

                                                           La mà era

                                                           per tancar-la.


 RETRO

 

Doc 20

 

 

 

 

 

 

 

Avui, divuitena concentració per exigir la licitació de l’Institut, volem comunicar-vos les actuacions de la Plataforma a partir de la setmana vinent, ja que pensem que aquesta hauria de ser l’última.

 

            És per això que ens alegra que estiga present la premsa, per tal que es faça ressò de les esmentades actuacions.

 

            Si, com pensem, es licita al llarg de la setmana que vé (atès que l’actual administració només té eixa setmana per actuar), la Plataforma desconvocaria les concentracions, per fi, i faria arribar als pares una convocatòria d’assemblea per explicar la situació posterior (comissió de seguiment de les obres, futur de la Plataforma, instal·lació i funcionament dels barracons, etc.).

 

            Si, inesperadament i malaurada, no es licita entre el 19 i el 23 de maig, la Plataforma, evidentment, mantindria la convocatòria de la concentració (ja avisaríem si divendres 23 o dissabte 24), per a fer la nostra particular jornada de reflexió, demanant (durant la mateixa concentració i en premsa) responsabilitats polítiques a qui pertoque.

 

            De tota manera, i suposant que l’Administració pose com excusa que encara queda una setmana de maig per acomplir el compromís de licitar durant aquest mes, exigiríem que CIEGSA i la Conselleria anunciaren la setmana vinent en premsa el dia exacte de licitació i la inclusió en ella del nostre INSTITUT (cosa gens difícil, perquè ja ho van fer en la reunió amb pares el dia 13 de març, quan van posar data concreta per a la licitació de març).

 

            Per acabar, volem recordar el compromís adquirit per En Juan Espinar en l’esmentada reunió i en escrit posterior de no instal·lar barracons fins que no es licite el Centre.


 RETRO

 

 

Doc 20bis

           

 

 

 

 

 

 

           

Volem informar que per a la propera concentració, la divuitena (17 de maig), per exigir la licitació de l’Institut, farem públiques les actuacions de la Plataforma a partir de la setmana vinent, ja que pensem que aquesta hauria de ser l’última.

 

            És per això que publiquem aquest comunicat, per tal que es faça ressò de les esmentades actuacions el major nombre possible de ciutadans.

 

            Si, com pensem, es licita al llarg de la setmana que vé (atès que l’actual administració només té eixa setmana per actuar), la Plataforma desconvocaria les concentracions, per fi, i faria arribar als pares una convocatòria d’assemblea per explicar la situació posterior (comissió de seguiment de les obres, futur de la Plataforma, etc.).

 

            Si, inesperadament i malaurada, no es licita entre el 19 i el 23 de maig, la Plataforma, evidentment, mantindria la convocatòria de la concentració (ja avisaríem si divendres 23 o dissabte 24), per a fer la nostra particular jornada de reflexió, demanant (durant la mateixa concentració i en premsa) responsabilitats polítiques a qui pertoque.

 

            Esperem la vostra assistència (tan de bo per última vegada).

RETRO

Doc 21

JA L’HAN LICITAT. AGRAÏMENTS? I ARA, QUÈ?

Finalment ha vist la llum el nadó. Ha estat un embaràs llarg. Ha durat anys. Sortosament fa quatre mesos van administrar a la parturienta oxitocina (eixa substància que subministren a les dones per provocar les contraccions) i el part es va accelerar; eixa oxitocina ha vingut en forma de pressió de la comunitat escolar (prova d’això és que el primer comunicat de CIEGSA culpant l’Ajuntament de tot va eixir el mateix dia que la Plataforma convocà la primera concentració, el 18 de gener) i de la celebració d’eleccions (la licitació sembla calculada milimètricament perquè constituesca una bomba electoral)

En l’apartat d’agraïments, considerem que no li pertoquen de cap manera a les Conselleries implicades en l’assumpte. Donaríem les gràcies a un botiguer que ens venguera una barra de pa per 100 €? I a un patró que ens pagara un jornal de 10€ per treballar 10 hores al dia? I hauríem d’agrair quelcom a algú que ens tornara els diners que li havíem deixat fa 6 anys? En tot cas, el que li demanaríem a aquestes Conselleries són interessos de demora i indemnitzacions per les despeses produïdes a l’Ajuntament durant els 4 anys que ens tingueren pendents de l’abocador. Hem d’acabar donant les gràcies per una cosa que ens pertoca per llei i que havien de concedir-nos perquè era el nostre dret? Acabarem donant les gràcies per poder fruir de serveis socials i públics de qualitat?

            Si per fer la feina i el que se suposa que és una obligació per a ells (lluitar per un institut per al poble), s’ha de donar les gràcies, haurem de donar-les a l’Ajuntament (puntualment sí que agraím les facilitats que han donat per a concentrar-nos, reunir-nos, penjar pancartes, disposar de bùstia, deixar-nos posar una paradeta per Sant Blai i les puntuals ajudes materials tant d’aquesta legislatura com de l’anterior).

            Menció especial a la premsa, per la seua cobertura, sobretot al principi. Només hem de retreure’ls que darrerament no feien acte de presència tan massivament i només quan eren convocats pels polítics per fer-se fotos; tampoc han estat molt acertats en alguna ocasió, quan han eixit puntualment alguns comunicats no exactes o alguna foto tallada.

            I ara sí, els agraïments que podríem dir desinteressats i espontanis. Un recordet especial per aquells membres de la Plataforma que la van encetar i que alguns han vist com els seus fills han arribat a la Universitat sense institut i per als que han continuat amb la tasca. Una abraçada a aquells que es van aturar a la paradeta de Sant Blai per fer els seus suggeriments, al colombaire que va col·laborar, així com als qui ens han deixat l’equip de megafonia, els dolçainers i el tabaleter, els col·laboradors del concurs, els concursants mateixos, etc. Però sobretot, sobretot, gràcies a tots aquells que dissabte rere dissabte, durant 18 setmanas heu estat a la porta de l’Ajuntament demanant el que ens correspon (tot i que, digueu-nos il·lusos per tenir una il·lusió, esperàvem una assistència més nombrosa –el tema s’ho valia; però és igual, els qui estàvem hem estat insistents i puntuals).

Ara hem d’estar a l’aguait i no perdre de vista els següents terminis de construcció de l’Institut:

-23/05/03: publicitació de la licitació

-10/07/03: termini presentació d’ofertes

-15/07/03: apertura d’ofertes

-15/08/03: acceptació de l’empres

-15/12/04: finalització d’obres (si duren 16 mesos)

-15/02/05: finalització d’obres (si en duren 18)

Pensem que per a no badar i fer un seguiment com cal s’han de constituir: l’AMPA del nou institut, la creació el més aviat possible del consell escolar d’aquest Institut i la comissió de seguiment de les obres de l’Institut (altre dels compormisos d’En Juan Espinar, juntament amb la instal·lació dels barracons, i la garantia de continuïtat d’estudis de Batxillerat per al curs 2004/05). Aquesta comissió hauria d’estar formada per representants de l’Ajuntament, de CIEGSA, de la Conselleria d’Educació i per representants del Consell Escolar i de l’AMPA de l’institut, així com de la Plataforma pro-Insititut.

Per a parlar de tot açò i d’altres coses d’interés, la Plataforma convocarà els pares i mares a una assemblea informativa properament. Ens agradaria, per descarregar tensions acumulades, fer alguna mena de celebració. Ja veurem. En fi, no cal dir que la Plataforma desconvoca les concentracions, per tal com l’INSTITUT JA HA ESTAT LICITAT. A reveure.

 

Sergi Ferrús Peris (membre de la Plataforma Pro-Institut de Pedreguer)

C/Ample, 23. PEDREGUER DNI: 25390888 TLF: 966456321


 RETRO

 

            La Plataforma Pro-Institut de Pedreguer vos convoca a la reunió informativa que es celebrarà el proper dia......................, a les 21,00, a l’Espai Cultural de Pedreguer, amb el següent ordre del dia:

 

1.Proposta de la Plataforma d’actuacions futures:

·        Compromisos pendents adquirits pel Director Territorial d’Educació i Ajuntament de Pedreguer

·        Possible renovació de la Plataforma amb major presència de pares i mares d’alumnes del nou IES i de membres del seu Consell Escolar

·        Supervisió de la instal·lació de pre-fabricades i posterior seguiment

·        Constitució de la comissió de seguiment de les obres de l’IES

·        Passos per constituir l’AMPA de l’Institut

2.Informe sobre el curs 2003/04:

·        Matriculació i qüestions acadèmiques

·        Terminis i calendari per a constituir el Consell Escolar de l’IES

3.Torn obert de paraula

 

Pedreguer, 13 de juny de 2003

PLATAFORMA PRO-INSTITUT DE PEDREGUER

 

 

 

 

           

La Plataforma Pro-Institut de Pedreguer vos convoca a la reunió informativa que es celebrarà el proper dia......................, a les 21,00, a l’Espai Cultural de Pedreguer, amb el següent ordre del dia:

 

1.Proposta de la Plataforma d’actuacions futures:

·        Compromisos pendents adquirits pel Director Territorial d’Educació i Ajuntament de Pedreguer

·        Possible renovació de la Plataforma amb major presència de pares i mares d’alumnes del nou IES i de membres del seu Consell Escolar

·        Supervisió de la instal·lació de pre-fabricades i posterior seguiment

·        Constitució de la comissió de seguiment de les obres de l’IES

·        Passos per constituir l’AMPA de l’Institut

2.Informe sobre el curs 2003/04:

·        Matriculació i qüestions acadèmiques

·        Terminis i calendari per a constituir el Consell Escolar de l’IES

3.Torn obert de paraula

 

Pedreguer, 13 de juny de 2003

PLATAFORMA PRO-INSTITUT DE PEDREGUER